Gå til innhold

Hva er kjemisk graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er visst ganske *grønn* når det gjelder slike ting.. *flau* Vi har nylig begynt å prøve, hvis det er en unskyldning ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er når egget blir befruktet, men ikke fester seg ordentlig, og en får mensen som vanlig, evt. noen dager forsinket. Egget er tilstede akkurat lenge nok til at en test kan slå ut svaakt positivt.

Skrevet

Det er et tilfelle der et befruktet egg nesten fester seg til livmorveggen. Men det er nok til at det begynner å utskilles hcg som kan gi positiv test om man tester tidlig. Som oftest kommer mensen som vanlig eller noen dager forsinket.

Det er mer vanlig med kjemisk graviditet enn man tror, og det oppdages som oftest ikke om man ikke tester før man venter mens.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

En gang tidligere når jeg var å kjøpte tester, stod det på pakken at man kunne teste 4 dager før eller hva det var... Men apotek dama anbefalte å ikke teste før IKM. For det var så mange som ble glade og deretter skuffa.

Skrevet

det er egentlig umulig å gi rett svar på med å se på testen. For eneste måten å finne ut om det er en kjemisk graviditet eller ikke, er om mensen kommer eller ikke.. For noen ganger kan man ha lite hcg om man tester før mensen, men allikavel kan egget "klamre" seg fast i livmorveggen og vokse. Får man mensen var det en kjemisk gravidtet.

Skrevet

Lykke til!! Håper spiren sitter :)))

Skrevet

Den testen du har bilde av der, er jo positiv :)

Er det testet på IKM-dagen, eller før?

Skrevet

Før IKM.. fikk negative dagen etterpå.. men er 2-3 dager til IKM

Skrevet

Tsten viser jo at du er gravid :-)

Men om du tar en ny test om to-tre dager, og den er negativ - ja så kan det være en kjemisk graviditet.

Graviditetstester KAN slå ut hos noen flere dager før IKM, men ikke hos alle - noen tester ikke positivt før flere dager ETTER IKM.

Skrevet

Synes heller ikke den testen var så svak, vil tro med minde hcg som man får ved kjemisk graviditet får man ikke en klar test opp, eller??

Skrevet

test på nytt over helga :) Blir sikkert noen nervepirrende dager... Men det er ikke så mye annet å gjøre... :(

Skrevet

Syns det er merkelig at du da fikk en såpass sterk strek den dagen, og dagen etter helt negativ?

Prøv igjen om et par dager, og lykke lykke til :)

Skrevet

Ja jeg tok bla CB digital osv.. Men tok ikke på morgenurin.. Så aner ikke:/

Skrevet

Om du ikke klarer å vente til over helga, så kan du prøve et par andre tester i andre merker, og se hva resultat du får da...

Det er en piiine å ikke vite, tro meg, jeg vet :)

Skrevet

CB digital trenger minst 50 i hcg før den slår ut, så hadde ikke vært så sikker på den testen alså,...

Skrevet

Ja jeg er så lei meg, jeg som skrev andre innlegget her nede.. Har hatt SA + MA før.. Jeg er så redd for å miste..;(

Har masse symptomer da, ømme pupper (går opp og ned).. rar smak i munnen, hodepine, idag har jeg hatt stikkinger nederst i magen.. SYKT trøtt, legger meg feks 8 om kvelden... Og jeg pleide å ha sømnproblemer.. Vondt ibekkenet osv..

Skrevet

Fikk også svakt positivt med CB pluss dagen etterpå.. glemte å nevne :)

Skrevet

Prøv å teste morgen urinen igjen i morgen :))

Skrevet

Kan jeg feks gå til legevakten idag og få hcg blodprøve? orker ikke mer;(

Skrevet

HCG prøve må du nok dessverre vente på resultatet et par dager uansett. men greit å ta hcg to ganger så en ser stigningen er som den skal da.... men svaret foreligger ikke i dag :(

Jeg vil tro du er gravid alså, med to forskjellige tester, og noen dager før IKM....

Testen var såpass sterk også...

I morgen eller søndag vil nok teststreken bli sterkere.

Skrevet

Åh tusen takk,, har brukt en del på gr.tester nå så nå orker jeg ikke å bruke mer penger på det.. Så venter til blodprøve eller etter IKM..

Har jo tatt en del tester men når jeg tenker meg etter, har jeg tatt de midt på dagen osv...

Den jeg fikk positiv på var litt tidligere på dagen + hadde ikke drukket så mye.. men får se:)

Er jo rart å ha symptomer om det er kjemisk graviditet..:)

Skrevet

Ved kjemisk graviditet så er det så vidt en kan skimte en strek, må holde den i sånn og sånn lys for å se streken.

Du hadde jo en klar og tydelig strek.

Men uansett kan du ikke gjøre annet enn å vente..

Igjen, masse lykke til!

Skrevet

Åh det var ganske beroligede å høre:)

takk,, må bare vente jag klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...