Gå til innhold

Hvor lang tid tok det før deres små gledet seg til barnehagen?


snart mor til 3 små

Anbefalte innlegg

Lillegutt her startet i barnehagen på mandag.. Han blir 1 1/2 år om noen dager. Han blir storebror om noen mnder, så jeg går inn i ny permisjon. Jeg kunne selvfølgelig hatt han hjemme her med meg og ny baby, men han er en utrolig aktiv gutt, så vi tror rett og slett han kommer til å ha godt å komme seg litt sammen med andre barn og være ute flere timer om dagen, - noe han elsker.

 

Men.. Etter en uke synes jeg det bare er pyton. Han er ikke et type barn som er altfor avhengige av oss, han er en veldig utforskertype, men samtidig liker han å vite at vi er der, vi er tryggheten hans. Han klamrer seg fast så fort vi kommer inn i garderoben i vil bare kose. Dette regner jeg med er veldig standard da. :)

 

Men hvor lang tid tok det med dere før barnet var helt fortrolig med barnehagen, og med glede gikk og menget seg med de ansatte og de andre barna?

 

Kan også nevne at han har korte dager, og det kommer vi til å fortsette med, og ikke kommer han til å være der hver dag heller.

 

Jeg blir gal av denne følelsen, og føler at jeg svikter lille gutten min. Jeg som liksom skal være den trygge, gode plassen, som plutselig gir han fra meg når han overhodet ikke vil?

 

Hadde vært så godt med noen erfaringer fra dere andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner så godt hva du mener. Har det akkurat på samme måte. I dag var det 5. dagen i barnehagen for gutten min og han var sååå lei seg da jeg dro. Nå har jeg mest lyst til å hente han, men de sa de skulle ringe. Huff.. felles skjebne, felles trøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket nettopp med ei venninne på telefonen, der hadde det gått bedre etter to uker. Håper for all del det går litt bedre neste uke.

 

Han har visst noen sutreperioder i løpet av dagen, og når jeg hører det så blir det enda værre.. Da tenker jo jeg at han går der og føler seg forlatt, og ikke skjønner hvorfor mamman hans bare går fra han. Også skal det være sånn i flere uker i tillegg.

Muligens litt overdramatisert, men det er nå sånn det føles..

 

Skal hente han om en halvtime, og jeg gleeeder meg! Da skal jeg lage noe god lunsj til oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

August er litt trå. Mange nye på innkjøring, slitsomme dager for de ansatte, det tar litt tid for de fleste barn å finne seg helt til rette, særlig med mye gråt i veggene og slikt. Mot slutten av måneden blir alt bra! Han kommer til å stortrives i god tid før den nye babyen kommer, og da vil du takke høyere makter for at du allerede har ham trygt på plass.

God lunch :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh - en time?

Snuppa er snart 2,5 år og synes det er stas at jeg kommer for å hente, men jeg har et sterkt inntrykk av at jeg like gjerne kunne ventet med å hente.... Begynte på onsdag.....

 

Personalet "truer" henne til å vinke hadet til meg så de vet at hun er klar over at jeg går.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg du er heldig lille sprelle.. For dette er jammen ikke lett!

 

Da jeg hentet han idag var han helt rød i ansiktet og kjempevarm, så skjønte at han hadde vært lei seg.. Håper at det skal bli bedre og bedre for hver dag, men det gjør jo ikke det.. Enda i hvert fall. Nå blir det deilig å bruke hele helgen på han. :)

 

Takk for oppmuntrende ord Berta, det ga meg nytt håp. :) Er jo kun for hans egen del vi valgte å starte med barnehage.. Han krever konstant action fra sekundet til han våkner til han legger seg. Så det vil bli altfor kjedelig her med ny baby..

 

Lykke til dere andre i samme situasjon!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...