Gå til innhold

Flergangsfødende her?


babymaby

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så tivelig med flere flergangsfødende :-)

 

Hvordan er dette svangerskapet i forhold til de tidligere? Mye likt? Ulikt?

 

Jeg har vært mer kvalm enn tidligere, ellers er det veldig likt så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Vi venter også nummer to. Har en gutt fra før som akkurat har fyllt to (og som i dette øyeblikket ligger i senga si og roper "maaaaaaaaaamaaaaaaan miiiiiiiiiin......" for n'te gang i kveld, tror det snart er på tide å kutte dagsovinga gitt.)

 

Har vært mye kvalmere og trøttere i dette svangerskapet, håper det kommer seg snart nå. Er lærer og begynner på jobb igjen i morgen så da er det slutt på å kunne legge seg litt når man føler behov for det. Og det har vært ofte i sommer! Ellers så er det utrolig hva man hadde fortrengt fra forrige gang som plutselig er tilbake, som at jeg brekker meg hver gang jeg hoster. Det hadde jeg helt glemt! Spent på hvordan resten av svangerskapet kommer til å bli, forrige gang slet jeg veldig med mye væske i kroppen og måtte til slutt ta keisersnitt pga svangerskapsforgiftning.

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter nr 2 :) Har ei jente på 2,5 fra før.

 

Er også lærer og begynte på jobb igjen i dag. Er som fru mo mye kvalmere og trøttere enn sist. Spent på UL om et par uker.

 

Håper formen blir bedre snart og at den blir like bra som sist. Hadde ingen plager, bortsett fra litt kvalm noen uker i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i gang med nr. 2. Førstemann fyller snart to år. Jeg har også vært noe mer kvalm denne gangen og mer sliten tror jeg. Og magen har blitt veldig fort stor! Kanskje alt dette på grunn av at det er så "kort" tid siden forrige gang. Gikk ikke et halvt år fra jeg slutta å amme til jeg var gravid på nytt, orker vel mindre jeg som er godt i gang med 30-åra.

Ellers ganske likt som forrige gang. Ingen store plager sist, klarte å jobbe nesten helt frem til permisjon begynte, men har en rolig jobb hvor jeg styrer mye selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt rar i magen, men ikke kvalm. Bare rar liksom hehe. Er sikkert bare meg som er rar da.

 

Sist var det vel ikke noen plager egentlig, så håper jeg får være like aktiv denne gangen og jobbe til de kaster meg ut(håpe håpe).

 

Har en gutt på 1 år, så tanken er at det er en jente nå siden magen er rar. Men får bare vente å se hva det er. (er vel slik de sier at er man anderledes så blir det det andre kjønn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter nr fire vi også. Den var ikke planlagt, men hadde bestemt meg for å sterilisere meg da jeg fant ut at jeg var gravid......

 

Har barn på 19. 13 og snart 6 fra før, så kan si jeg har ikke gjort annet i livet enn å hatt småbarn.

 

Har hatt tre helt forskjellige svangerskap, men det verste var sist. Da var jeg helt utslitt på slutten. Måtte legges inn på sykehuset for å få slappe av. Svimte av, kvalm, fikk ikke mat i meg, bekkenløsning så jeg gikk på krykker i 4 mnd.... sukk...

Denne gangen har jeg vært en del kvalm, halsbrann og har overhode ikke energi. Er konstant trett og uopplagt. Har veldig dårlig samvittighet overfor de andre barna, for jeg klarer ingen ting etter jobb, og de vet ikke grunnen enda heller. Håper det lysner litt ang formen, ellers tror jeg jeg blir gal :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ventes barn nr 3. Har to gutter fra før, de blir 4 og 6 år i løpet av høsten. Er spent på hva det blir denne gangen da svangerskapet er så veldig annerledes enn de to forrige gangene. Har vært mye mindre kvalm og er i generelt god form:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter nr 2, har en på 11 fra før. Til nå har det vært en god del likheter og noen ulikheter. Har vært like mye kvalm som sist, mer sliten denne gang og mindre hormonell. Kjenner godt jeg ikke er 21 lengre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter nr 3, - en liten att på klatt. :-)

 

Dette blir min tredje, men sambos første. Mine to fra før er 7 år og 10 år, så det blir stor aldersforskjell.

 

Dette svangerskaspet er helt ulikt fra de to andre. Formen er vel kanskje den samme, men allikevel helt ulikt. Har vært ekstremt kvalm i alle svangerskapene, kaster opp og er uggen hele tiden. Denne gangen her har bekkenet begynt å krangle også, det har det aldri gjort før. Og så er jeg så ekstremt trøtt! Mulig det har noe å si at jeg ikke er 16 år, som det jeg var første gang jeg gikk gravid? Hehe :-) Er jo ikke akkurat gammel nå heller, men kjenner at jeg er 10 år eldre ja. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg venter nr.5 og er superglad og takknemlig for det:-)De andre barna er 16,11,8 og 3. Har ei jente og tre gutter:-) Skal på ultralyd i morgen og det gleder vi oss til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter nr 2. Har ei på ett fra før, så blir ganske tett.

 

Samme svangerskap som sist tror jeg. Ikke dårlig, men blir veldig sliten. Lite matlyst, som sist.

 

Og veldig tett i nesa, helt avhengig av nesespray, som i sist svangerskap. Gikk heldigvis over en uke etter fødsel...

 

Venter på halsbrannen som kom omtrent på denne tiden sist.

 

Men skal si magen kom fort denne gangen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for deg for at du valgte å fortsette svangerskapet! Tror det i ettertid må være slitsomt å leve med valget å ha avsluttet et svangerskap, selv om det selvfølgelig noen ganger kan være riktig valg.

 

Krysser fingrene for at svangerskapet ditt blir lettere etterhvert, og at du får et barn med færre problemer denne gangen. Kanskje på tide å fortelle det til barna? De er jo så store at de kanskje forstår hvorfor du er sliten og trøtt nå.

 

Håper det går bedre og bedre så du kan glede deg over det nye livet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter nr 2. Har gutt på snart 2 år.

Er nå i uke 19. Har vært kvalm og trøtt, men har foreløpig hatt en MYE enklere svangerskap enn sist. Forrige gang hadde jeg mye smerter underveis pga myomer på livmoren. I perioder helt sinnsyke smerter og mye styr. Som ikke det var nok fikk jeg i tillegg svangerskapsforgiftning helt på slutten. Ble satt i gang et par dager før termin. Ble en lang og tøff fødsel som til slutt endte med keisersnitt. Var helt i kjeller'n så det ble dessverre ingen positiv opplevelse. MEN, ble veldig koselig etterhvert som jeg ble frisk igjen da. Alt var bra med lille gutten min, så var heldigvis jeg som fikk tøffest medfart.

Men, denne gangen har jeg tro på at alt blir mye enklere. Går veldig fint :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter nr, 2, har en gutt på 9 mnd fra før, så disse blir tette men blir veldig kjekt, i forhold til at vi slet med å bli gravide..

 

ellers er formen veldig bra utenom bekkenet har begynt å skape seg:( men det får vi bare ta som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Venter nr 4:) har en gutt på 9,en gutt på 5,en gutt på 17mnd og venter gutt nr 4 i februar;) Masse gooode gutter<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...