Gå til innhold

har jeg virkelig en baby i magen???


Plutselig5

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Jeg fikk så lyst til å melde meg inn her da jeg så de hadde terminklubber:) Har tatt 3 tester nå, 1 jeg ikke husker merket på, og 2 ClearBlue. Alle viser "gravid"! Det er en litt surrealistisk tanke, men av en eller annen grunn ble jeg ikke overrasket når jeg så resultatet. På onsdag fikk jeg bare et plutselig innfall at jeg skulle kjøpe en test, og før det hadde ikke tanken slått meg egentlig. med terminkalkulatoren er terminen min satt til 21.april :) Jeg lurer på om noen har noen tips om når jeg burde ta kontakt med lege?

Vi har ikke planlagt å bli gravide, men har heller ikke gjort noe for å unngå det (ingen prevansjon altså). Da jeg fortalte det til mannen min ble han kjempe glad! Og da ble jo jeg selvfølgelg enda lykkeligere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia,

 

du kan kontakte legen din nå. De kommer til å gi deg en tidlig time i uke 6-8 for urinprøve og diverse. Til info; i mitt første svangerskap gikk jeg bare til jordmor noe jeg skal nå også, men tror du får informasjon om dette fra legen.

 

Gratulerer og lykke til.

 

Jeg skal på UL i dag. 7+2. Krysser fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok du først kontakt med lege for så å bli henvist til jordmor?

Masse lykke til på UL! Jeg håper alt står bra til med deg og den lille:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. For hos legen første gang tar de urinprøver og blodprøver, kjenner på pupper for syster mm. Og det er det en lege som må gjøre, men jeg tror ikke du behøver å bli henvist til jordmor. Du kan bare kontakte helsestasjonen og fortelle at du ønsker oppfølging hos jordmor. Hvis du bor i Oslo og har et spes sted du vil føde så bør du få legen til å søke snarest da det fyller seg fort opp. Jeg har selv søkt føderiket i oslo.

 

Jeg sitter og gruer meg til UL (om hjertet banker eller ikke) og bare for å være sikker på at jeg ikke skal ha for store forhåpninger, leser jeg alle tragiske innlegg om spontanabort. Og det er bare teit, for nå er jeg mye mer bekymret. Jeg må slutte med selvplageriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg bor ikke i Oslo, men i Skien, og her vet jeg at det er mangel på jordmødre dessverre. Har en bekjent som bruker samme fastlege, og hadde oppfølging av henne under svangerskapet og var veldig fornøyd med det. Og jeg har også en fantastisk svigermor som er jordmor!:)

Ja, jeg også tenker mye på det siden jeg er så tidlig i svangerskapet. Svigerinnen min hadde en spontanabort for noen uker siden, og var 9 uker på vei. Veldig trist, men samtidig velger jeg å tro at det alltid er en grunn til at det skjer. Da er det mest sannsynlig noe i veien med fosteret som gjør at det ikke er levedyktig. Jeg krysser fingrene for at du har en frisk og velskapt baby i magen:) Var dette nr. 2?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig går dette bra, jeg må bare slutte å tenke så mye.

 

Ja dette er nr to. Har ei tulle på 2,3 år. Fra jeg tok ut spiralen til jeg ble gravid så har jeg hatt en mens, så går det ikke bra så er det bare å sette igjen. Men jeg har skikkelig lyst på et april barn.

 

kommer tilbake i kveld med hvordan det gikk.

 

Lurer også på hvor langt jeg er på vei. Da jeg fikk mensen ble jeg så forfjamset at jeg ikke tok notis av når jeg fikk den.

 

Litt om meg. Oslo 28 år barn nr 2 og gift i 4 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...