Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 Min eks og jeg har skrevet ny samværsavtale. Han skal nå ha datteren vår fem dager annenhver uke, det vil si at hun er ni dager hos meg og fem dager hos ham i en fjortendagersperiode. I den forbindelse må jeg gi beskjed til nav om endringen, og spør derfor dere: Mister jeg nå overgangsstønad (får ca 2000 ved siden av lønn) og ekstra barnetrygd? Veit at NAV vil gi meg beskjed om dette, men rekker ikke innom dem i dag, og vil gjerne være forberedt ... 3000 kr er mye penger å tape hver måned.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 Jeg vet ikke sikkert. Men da er det du som fortsatt har hovedomsorgen. Det er kanskje kun med 50 50 du mister OS? Og da mener jeg at du fortsatt får OS. Tror jeg. ??
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #3 Skrevet 13. august 2010 Takk for svar. Det NAV sa til meg da jeg snakket med dem angående os og utvidet barnetrygd, var at man måtte bevise at man hadde hovedomsorgen for barnet, at barnet hadde sin base hos deg, og at de ikke gikk ut ifra 60/40, som mange her på siden sier. Det varierer vel dessverre fra nav-kontor til nav-kontor. Vil det beste for barnet og at hun og faren skal se hverandre mye, men det blir tøft hvis jeg får 3000 mindre utbetalt hver måned. hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå