Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 Dette gjelder mine svigerforeldre. De er verdens beste besteforeldre, stiller opp, og gjør alt for barnebarna sine. Vi er kjempeheldige som har de, og jeg setter stor pris på de..så ikke misfortå Men de er litt FOR ivrige... De bor 3 timer unna, og vil helst at vi skal komme på besøk hver helg,nesten. De ringer daglig for å snakke med barnebarnet på 4 år (Hun på 2 snakker jo ikke så mye i tlf enda.. ). Da sier de til han sånn som at "skal du komme på besøk til oss i helgen? Vil du det? Du må spørre mamma om du kan få komme på besøk. Vi savner deg." osv Gutten blir jo gira, og vil på besøk. Men vi kan jo ikke dra HVER helg!! Det orker vi ikke. Og orker ikke ha besøk av svigers hver helg heller. Så synest det er dumt gjort av de å si til gutten at han må komme på besøk hele tiden... Da får de heller spørre oss foreldre. I sommerferien hadde de guttungen hos seg i en uke alene, så kom vi og var en uke, og etterpå kom de til oss og var 3 dager..så de har jammen fått sett mye til barnabarna sine i sommer. Likevel vil de at vi skal komme på besøk igjen nå..og det er en uke siden ferien var slutt. Jeg blir snart gal av dette maset. Føler de spiser oss opp innvendig! De er jo kjempeflinke besteforeldre og alt det der, men det kan jo bli for mye av det gode også.. Andre som har sånne over-ivrige besteforeldre her også??
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 Skulle ønske mine hadde slike besteforeldre! Her er ikke besteforeldre så veldig int.. så det er litt sårt. Jeg ville heller ha dem overivrige enn tilbaketrukne. Men forstår de kan bli slitsomme. Dere har sikkert andre ting å bruke helgene på også Har dere prøvd å snakke med dem på en fin måte? Eller kanskje det er lurt med små drypp? F eks si en helg at dere har andre planer men dere kommer en annen helg. Med en veldig blid tone som at det ikke er noe å snakke om. At det ikke blir en big-deal men noe som burde være lett å forstå Så etterhvert er det ikke vanlig lenger at dere kommer hver helg. Prøv å være først ute med å ringe og når samtalen er ferdig sier du at dere ringer igjen om noen dager..? Så man slipper tlf hver dag Prøver å si at hvis dere setter dere ned og lager en stor sak ut av det at besteforeldrene kanskje tar det veldig sårt og vondt ment, enn hvis dere gjør små tiltak for å vri situasjonen. Er ikke så god til å forklare.. Men dine barn kommer sikkert til å få et veldig godt forhold til sine besteforeldre og mange gode minner Når dem er rundt 6 så er det ikke like stas for barna lenger. Da begynner venner å telle veldig mye, så da ordner det seg på en måte selv. Og tiden fram til de ikke "gidder" mer går fort Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå