Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 Dere som har vært samboer/ gift med samme mann i mange år. Hvordan krangler dere? Vi har vært sammen i 14 år. Vi har hatt småkrangler med ingenting før som har vært noe vanskelig i den forstand. Nå har vi hatt ett problem som er vanskelig å takle. Det kommer stadig på banen og da stormer det. Vi vet det tar tid og vi er veldig sterke. Men det er en uvant situasjon for oss. Når det stormer så kan han si at jeg har det bedre uten han. At vi ikke klarer oss. Når det roer seg er det helt uforståelig for oss begge at vi i det hele tatt kan si noe slikt. Er det vanlig at en truer med å gi opp? Problemet er egentlig ikke så alvorlig. Men det er noe som tar tid å bearbeide. Utenom dette problemet har vi det helt fantastisk på alle måter. Det kommer opp ca 2 ganger i halvåret så det er overhodet ikke daglig.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 hva er poblemet da? Vi krangler ikke mange ganger, men er samboer sur for noe, spiller han litt playstation et par timer så er det gått over. Er jeg sur for noe, går det som regel over ganske kjapt, så vi har aldri store krangler
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #3 Skrevet 13. august 2010 Grunnen til at man starter å "true" med slikt, ligger nok i at dere ikke er vandt til å krangle, sier ikke dere bør bli det eller noe (hehe) Men kanskje det da er bedre for dere å sette dere ned og prate om det, i stedenfor å krangle om det? Her haglet det til tider med slike "trusler", da mannen ikke viste hvor han skulle gjøre av seg da vi kranglet. Til slutt gikk vi til rådgiver, ikke fordi vi hadde store problemer, men fordi vi trengte bedre måter å komunisere på, når det førstes brøt ut i krangel.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #4 Skrevet 13. august 2010 Vi hadde våre stormer her for ett års tid siden ++. Da brøt alt som heter kommunikasjon sammen.. ..grunnen til at den saken løste seg til slutt, var at vi dro på fest sammen og fyllerørte alt ut til den andre, når vi kom hjem den kvelden. Men vi krangler sjelden. Kan ha opphetede diskusjoner, og det er ikke alltid vi klarer å forstå den andre, men det er bare noe som blir godtatt av oss begge. Vi kan ikke alltid forstå den andre. Men vi har sagt oss enige å støtte hverandre selv når vi ikke forstår Det går an å ta en prat om tingene som blir sagt under krangler da? Som trusler om å bryte, er ikke lov. Min hadde en tendens i begynnelsen av forholdet, da kom truslene. Men sa til han at jeg takla ikke å høre det. At det er urettferdig å si sånn uten å mene det. Jeg kan jo ikke lese hva han tenker? Så nå gjør ingen det. Vi vet jo vi vil være sammen, akkurat som du skriver her. Lag noen kjøreregler på kranglingen. Alle har lov å krangle. Men det betyr ikke at ALT er lov. Eller så tror jeg hu over hadde et godt tips. Lære å kommunisere på en annen måte hos en rådgiver e.l. Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #5 Skrevet 13. august 2010 Neeeei..den alvorligste krangelen vi har hatt, er den vi har hatt nå. Om hvorvidt vi skal ha et barn til eller ikke. Men stygge, syns jeg aldri kranglene våre blir. Vi er ganske konfliktsky, både gubben og jeg. Vi liker ikke konfrontasjoner, noe som gjør kranglene våre ganske halvhjertede. Problemet er jo da at man biter mye i seg..ekke sunt det heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå