Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 Jeg har igjennom hele svangerskapet vært skikkelig melk-avhengig. Jeg har drukket 1,5-2 liter skummet melk pr dag. Men i dag har jeg ikke drukket melk. Og nå ligger jeg her med skikkelig halsbrann-plager for første gang. Har kjent litt antydning til det tidligere, men aldri så ille som nå. Jeg har hørt at melk skal hjelpe mot halsbrann, men kan det være sånn at det har så sterkt forebyggende effekt? Eller tror dere at dette er helt tilfeldig? Vil halsbrannen forsvinne hvis jeg går og finner meg et par glass melk nå?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 Er det lenge siden du har drukket melk, så er det ikke forebyggende, men om du f.eks drikker melk etter ett måltid tror jeg at det kanskje kan virke forebyggende.. (Ikke sikker) Er iallefall mange som får bort halsbrann ved å drikke melk, så det skader jo ikke å prøve
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #3 Skrevet 13. august 2010 Hei Melk forebygger ikke akurat, men den er syre dempende, altså: Når man har mye syre i magesekken, blir det ofte med kvalme/oppkast/halsbrann, og melken nøytraliserer syren Så det skal hjelpe på, kan også prøve vaniljesaus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå