Gå til innhold

Hva gjør jeg nå?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er invitert i jentekveld med god mat på lørdag, til en barndomsvenninne jeg ser alt for sjeldent.

Vi har en felles venninne som jeg møtte gjennom henne for mange år siden, og som jeg har sett stadig mer til da vi flere felles interesser og ikke minst barn på samme alder.

Jeg vet at min gamle venninne føler seg litt tilsidesatt på grunn av dette, og synest det er "frekt" gjort at denne jenta har "tatt over" mange av hennes gamle venner - meg inkludert. Problemet er at hun selv i utgangspunktet er veldig usosial og utrolig vanskelig å dra med på ting - så har helt ærlig nesten gitt henne opp.

Uansett, her er poenget... Etter å ha takket ja til invitasjonen som jeg i utgangspunktet gledet meg mye til (VELDIG gøy å skulle ha en kveld med venner og bekjente!), klarer hun å knekke ut av seg at det er "hemmelig" fordi hun IKKE har invitert "visse personer". Det er altså veldig viktig at det ikke skal "komme ut". Hun håpte også at dette var noe vi kunne gjøre på rundgang fast - kanskje en gang i måneden.

"Visse personer" som ikke skal få vite at vi andre har en felles "klubb" er da vår felles venninne som også alle de andre kjenner godt.

Herregud, jeg ble helt satt ut og klarte ikke å svare noe fornuftig - bare ja og ha.

Og nå føler jeg meg skikkelig satt i ett dilemma. Jeg har jo allerede sagt ja til å komme, og synest jo egentlig det er kjempeartig om vi hadde hatt en fast klubbkveld. MEN vi er da 30 år og ikke 14!! Ikke søren om jeg er interessert i å være del av ett sånt drama. Men nå blir det jo tull uansett hva jeg sier/gjør...!

Hva hadde dere gjort? Funnet på en dårlig unnskyldning og takket nei eller gått uansett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville sagt det som det var, at dette synes du blir vanskelig og litt i overkant barnslig, og at du vurderer å ikke komme fordi sånt hemmelighetskremmeri og utestenging vet du ikke om du vil være med på. Så lar du ballen ligge hos henne. Blir hun sur, så blir du hjemme, og sier hun seg enig i at dette blir litt dumt, så kommer du.

Skrevet

Jeg hadde gått i morgen og ikke nevnt noe da. Men i ettertid hadde jeg sagt at jeg ikke vil være med på en hemmelig klubb greie.

Skrevet

Enig med 00:19

Dette blir for dumt så si ifra og la vertinnens reaksjon avgjøre om du drar eller ikke.

Skrevet

Går du og ikke sier noe før etterpå som NN 00:24 foreslår er du med på den barnslige oppførselen. Når man er 30 år holder man seg for god for slik fjortissoppførsel!

Skrevet

Innser at det er den voksne tingen å gjøre, angrer bare sånn på at jeg ikke kom på noe å si med en gang!!

Hun er en sånn person som sier og mener så mye (hun om det), så tror nok hun blir sur. Arrg, jeg HATER sånne konflikter.

Er jeg feig om jeg vrir det til å si at jeg tror bestemt at det kommer til å komme ut før eller siden (det vet jeg jo!), og at jeg derfor ikke "tør"/"orker" å være med??

HI

Skrevet

Ville nok ikke dratt, også ville jeg ikke snakket noe mer om den saken.

Si bare at du syns det blir for dumt at ikke alle kan få være med. Tenk hvis det var du som hadde blitt holdt utenfor?

Nei uff. Vanskelig, men tror det er viktig å holde seg for god for sånt.

Skrevet

Du kan dra, også sier du at du skal ha neste treff. Da inviterer du den venninna som blir holdt utenfor hjem til deg neste gang. Er jo en måte å vise at du har lyst til å ha med alle, og at du ikke syns noe om at en blir holdt utenfor.

Skrevet

Hva om du spør om det er noen spesiell grunn til at nn ikke er invitert, om noe har skåret seg ell.l? Si du syns det er ubehagelig, og at trist for de som er utenfor om de finner det ut siden. En helt ærlig sak, hun kan ikke bli sur om du spør oppriktig undrende, uten å klandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...