Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Han er 10 mnd og hadde 38,8 i feber før han la seg. Hadde ikke stikkpiller, men samboer har nå vært å kjøpt. Han sover veldig urolig, små sutrer i søvne osv. Skal vi vekke han, ta han med på badet å gi han en stikkpille, eller skal vi la han sove uten febernedsettende? Og se om han våkner ordentlig før vi tar han opp? Og hvilken vei skal vi sette den? syns å huske at den ikke skal settes med den ovale siden men den andre? første gang han har feber og husker ikke helt hvordan det var med vårt andre barn som nå er 10 år:)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Det blir noe dere må kjenne på hva dere er komfortable med. Husk at mye kan gjøres bare ved å kle av barnet og la det ligge på et litt kjølig rom med lett teppe over seg. Stikkpillen skal med den flate delen inn, ta gjerne litt vaselin på så sklir den lettere. Det føles helt ulogisk å sette den inn denne veien, men saken er den at når lukkemuskelen slutter seg om stikkpillen vil den få ekstra god fart opp i tarmen og faren for at den kommer ut før den er tatt opp er mye mindre. Håper han kommer seg raskt!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 Takk for svar. Syns å huske det var den siden den skulle settes:) Tror vi venter å ser det an, han har vært i grei form i dag, dog litt sutrete, men det er jo ikke så rart når han har feber stakkar:)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 Om knøttene har feber på kvelden gir jeg dem paracet når jeg legger dem eller før jeg legger meg. Det føles tryggest Skal paraceten virkelig inn med den butte siden først, der lærte jeg noe nytt!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #5 Skrevet 12. august 2010 smør på kuldekrem, vaselin eller et eller annet mildt slik at den glir lett inn! gjorde meg noen erfaringer selv en periode jeg måtte ta smertestillende i rompa..... veldig stor forskjell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå