Gå til innhold

Jævla rumenere, send de hjem!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å beskytte seg selv og eiendelene sine er rasistisk vet du.... Neida, vi må være så tolerante og bare slippe inn alskens tyvepakk og blir de, mot formodning, tatt så send de på koseleir (norske fengsler) før man slepper de ut igjen og lar de holde på akkurat som før. Æsj, lei av at Norge blir rent ned av kjeltringer, ja..

Skrevet

Æsj og isj, tenk hva folk er villig til å gjøre for en klokke og en mobiltelefon. Dette gjør meg religiøs, man må bare tro på et helvete, for som du over her skriver, her finnes ingen fornuft og rettferdighet!

Skrevet

Norske fengsler er IKKE koseleir!!! Har du noen gang vært i et fengsel og snakket med de innsatte? Nei, regner ikke med det! Det er mye som er galt med det norske justisvesenet, blant annet at narkomani er straffebelagt noe som resulterer i en overvekt av narkomane i fengsel. Dette koster samfunnet mye penger som i stedet kunne vært anvendt ved å sende narkomane som ønsket rehabilitering til nettop det - rehab. Tilbake til utlendinger i fengsel så sitter de ofte isolert og har ingen å snakke med og de får ofte heller ikke ringe hjem til familien. Jeg er klar over at det finnes unntak, blant annet Oslo Kretsfengsel som er et eldgammelt fengselsanlegg hvor vinduene holdes åpne, gjerdene rundt luftegården er for lave etc. Uansett burde Norge definitivt hatt flere soningsoverføringsavtaler med andre land - spesielt de østeuropeiske landene som Romania og også Polen hvor det kommer flest vinningskriminelle til Norge fra...

Skrevet

Med tanke på at alt er relativt så vil jeg påstå at norske fengsler er koseleir i forhold til de rumenske.

Min ex var fengselsbetjent i et stort fengsel på østlandet, og hvis hva han fortalte var riktig så virker ikke noen år bak murene så avskrekkende. Da gruer jeg meg mye mer til å bli gammel og "innsatt" på gamlehjem.

Skrevet

I fengsel med lavere sikkeretsnivå kan det jo virke som en "koseleir", men faktum er at de fleste innsatte sitter på lukket avdeling, især utenlandske fanger som også ofte sitter lenge i varetekt pga bevisforspillelsesfare og unndragelsesfare. Faktum er uansett at Norge gjentatte ganger har vært kritisert av FN og Europarådet fordi fengsling i Norge ofte innebærer uforholdsmessig stor isolering i motsetning til andre lands fengsler hvor det ofte er dårligere stilt med det materielle innholdet av fengselsstraffen, men hvor innsatte ofte deler celler etc altså mindre grad av isolasjon.

Skrevet

Det du snakker om er varetektsfengsling. Det har vært kritisert og sikkert med god grunn. Norge benytter seg av dette i større grad enn andre land uten at oppklaringsprosenten er noe større av den grunn.

En fengselstraff sones i et av landets fengsler, der blir varetektstiden trukket fra og fanger i norske fengsler har langt flere rettigheter enn innsatte i andre land. Erna Solberg foreslo nylig å begrense rettighetene til utenlandske fanger som skal utvises, da de likevel ikke skal sosialiserers tilbake til det norske samfunnet.

Skrevet

Mulig jeg blander litt også ;) Og jo da, innsatte i norske fengsler har ofte bedre rettigheter enn innsatte i andre land, men fengslene har også en STOR grad av skjønn til å avgjøre eksempelvis prøveløslatelser, velferdspermisjon etc. Kjenner mange som har jobbet som fengselsbetjenter og som har sett hvor enkelt det er å manipulere systemet de har i fengselet for å nekte innsatte sine rettigheter. Dessuten har de innsatte ofte ingen til å bistå dem i saker mot fengslene hvor de blir nektet sine rettigheter. I større grad utenlandske fanger enn norske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...