Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er ditt beste tips for prosessen med donorinsemiasjon? Enten det gjelder reisetips, tips for å bli lettere gravid, ting du ikke visste når du begynte prosessen? Små ting som kan gjøre noe lettere? :-)

Alle tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.... tips eller ikke. Første gangen jeg skulle nedover bestemte jeg meg for å ta en semi-langhelg i Køben. Litt pga. vekterstreik og at reiseruten ble noe lenger tidsmessig. Innkvarterte meg på et ganske dyrt hotell og skulle skikkelig kose meg. Men så ble det sånn at eggløsningen uteble fullstendig den helgen. Og det ble jo en hel skuffelse hele greien. Jeg fikk ikke sett så veldig mye at byen fordi jeg ville på hotellet og få testet for EL.

Så rådet er kanskje å være forberedt på det uventede? :)

Skrevet

Vi var 8 ganger hos Storken i DK, både med langhelger og reiser når eggløsning kom. Vi lyktes aldri der og roet ned i Oslo. Til slutt valgte vi IVF hos Volvat og selv om det er mer kostbart så anbefales de. Kun noen uker ventetid og de var utrulig flinke. Satt på første forsøk og gullet er nå to uker gammelt:-)

Det som er negativt med DK er all reisingen. Dyre flybilletter ettersom de må bestilles samme dag og lang kjørevei om man velger det. Legger man sammen alle turene til DK så er faktisk Volvat billigere ;-)

Lykke til!

Skrevet

Volvat funker sikkert glimrende for de som får lov til det. Enn så lenge så er det ikke lovlig å inseminere og sannsynligvis heller ikke å gi IVF behandling til single damer i Norge. Så da har man ikke så mange andre valg enn å reise når man må og ta den kostnaden og det stresset som følger med.

• 3 uker senere...
Skrevet

Mitt beste tips er å ta efamol (fås kjøpt på helsekost) fra 1.blødningsdag, og til du er sikker på at du har hatt eggløsning. 3 ganger daglig, morgen, middag og kveld. Fungerte utmerket for både meg og kona. Begge hadde 2 negative forsøk før vi begynt med efamol, og ble så gravide på 3. forsøk, der vi hadde tatt efamol.

Skrevet

Mitt beste tips er å bruke litt penger på blodprøver og nødvendige undersøkelser FØR en starter opp med forsøk!

Og, ikke stol blindt på det legene o.l. sier, dobbelsjekk det selv!!

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...