Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Jeg vasker altid opp med engang vi er ferdig å spise. Jeg shaver meg hver gang jeg dusjer.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Jeg HATER å vaske klær. Så det som fungerer helt toppers her i huset, det er å vaske klær hver fredag. vi har såpass mye klær rene, at vi ikke trenger å vaske hver dag eller annen hver dag.. Å når vi vasker hver fredag, så vasker vi 3-4 maskiner
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 Når jeg går fra ett rom til ett annet så tar jeg stort sett med meg ett eller annet som skal ryddes på plass. Jeg rydder opp etter måltider Går en runde i huset før jeg legger meg og tar bort kopper, legger bort leker og avis, legger skitne klær på badet og andre små ting som gjør det litt mer hyggelig å stå opp.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 Samme som deg, vasker opp rett etter vi har spist. Ellers er jeg ikke så flink på rutiner. Står opp en time før barna for å lese avisa og spise frokost i fred og ro..herlig..hehe
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #5 Skrevet 12. august 2010 Jeg vasker badet når ungen bader. Jeg gjør istand kaffetrakteren om kvelden så det er klart til å trykke på knappen. Ungen spiser frokost på badet mens jeg dusjer (med bord og krakk). Jeg vasker kjøkkenet under barne-tv.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #6 Skrevet 12. august 2010 Genialt å vaske badet når ungen bader!!
Himmel og hav Skrevet 12. august 2010 #7 Skrevet 12. august 2010 Hver kveld før jeg setter meg ned for å slappe av, så rydder jeg 20 ting, og om jeg ser på noe med reklamepauser i, så reiser jeg meg og rydder, tar utav oppvaskmaskinen el mens det er reklame. Jeg tar også alltid med meg den tørre klesvaska i sofaen og bretter og stryker mens jeg ser på tv.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #8 Skrevet 12. august 2010 Hver fredag tar jeg med ungene til lekeplassen mens vaskedamen er her.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #9 Skrevet 12. august 2010 j, hadde vi bare vasket klær en dag i uka så hadde et blitt minst det dobbelte av deres maskiner. Vi har 1-2 maskiner hver dag vi!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #10 Skrevet 12. august 2010 Hahaha!! Gir du noen ganger vaskedamen en konfekteske? det hadde jeg blitt glad for om jeg var vaskedamen din.. Bare helt uventet en dag! Du har sikkert råd til det:)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #11 Skrevet 12. august 2010 Å, for en herlig rutine! Den vil jeg kopiere!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #13 Skrevet 12. august 2010 Hun betaler sikkert vaskedamen sin det vaskedamen ber om...
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #14 Skrevet 12. august 2010 Vasker badet mens guttene bader. Sorterer bestikket i bestikkurven på oppvaskmaskina når jeg setter det inn, så er det så mye greiere når jeg skal ta det ut.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #15 Skrevet 12. august 2010 Ser det er flere enn meg som har kommet på at det er lurt å vaske badet mens ungen bader ja :-) Vaskerommet er ved siden av, så jeg får vasket/ hengt opp/ brettet klær også. Jeg går aldri (nesten da....) ut av et rom uten å ta med meg noe som skal være dit jeg er på vei. For å komme i gang med rydding når jeg virkelig ikke har lyst, sier jeg til meg selv at jeg skal rydde 5 ting. Som regel er det alt som skal til, så rydder jeg alt :-)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #16 Skrevet 12. august 2010 haha, min rutine er å spille syk og sliten når husarbeidet skal gjøres, så er mannen min så snill og god at han gjør alt for å glede meg mens jeg er syk
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #17 Skrevet 12. august 2010 Legger ting jeg og ungene ( og mannen) bruker på plass, rett etter bruk ( som børste, hårstrikk, klær, lommerusk, nøkler, leker osv) Rydder alltid etterhvert, så når ungene er lagt er det strøkent her og jeg kan slappe av, det er mye bedre enn å sette i gang med rydding da. Mens jeg lager middag tar jeg ofte en overhaling i skapene på kjøkkenet og i kjøleskapet, kaster gammel mat, tørker over med en klut. Rydder og vasker opp rett etter alle måltid, så det er pent og rent neste gang vi skal spise:) Når barna leker ute luker jeg i bed, vanner blomster ute, koster verandaen osv Etter hver biltur tar jeg med det som skulle være av søppel og klær i bilen så den er ryddig neste gang vi kjører. Mens minsten bader rydder jeg rommene deres og loftstuen som er rett ved siden av badet oppe. Når barna ser barnetv rydder jeg leker, tørker av stuebordet og rydder bort eventuelle ting og tang som ligger og slenger Om ungene tegner så rydder jeg noen ganger i tegnesakene, kaster det som er ødelagt, ark som er oppbrukt og som ikke skal samles på. Tar alltid ut av handleposer med klær eller andre innkjøp med en gang og legger det i skapet. Forlater huset i den forstand jeg vil møte det igjen og legger meg og våkner opp til et helt ryddig hjem hver dag. Ja, jeg er en ryddefanatiker hehe, ungene mine skal lære seg å rydde og holde orden på ting for det har ikke faren deres gjort, men nå har jeg lært han det:) Når det gjelder å ha det rent så er jeg ikke så nøyen. Tørker støv, støvsuger og vasker til hver helg and thats it, så gulvene her i huset er absolutt ikke rene mot slutten av uken hehe. Jeg gjør også det samme som hun over med klesvasken. Vi vasker ikke klær hver dag med en eller to dager i uken. Begynner å vaske torsdagen og fortsetter fredagen så da er det også gjort til helgen. Men det blir lett 5-6 maskiner med vask minst. Vi legger sammen tøyet med det samme det har tørket og inni klesskapene, ingen stoppestasjon:) Oi, det ble mange rutiner, jeg er et rutinemenneske de lux!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå