Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Er det noe mange gjør? Og hva mener dere om det?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Er forbudt ved lov, og da er det vel ikke noe mer å diskutere?
Mandalas Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 Jeg ville aldri gjort det eller godtatt at noen gjorde det med mine barn.
Sjefsmegga Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 De som fortsatt praktiserer dette bør vel få en utskrift av den nye barneloven i hende, uansett en praksis jeg alltid har ment er fryktelig og nedverdigende. Og ja, har selvopplevd å bli tatt hardt i øret av en lærer på barneskolen, noe foreldrene mine ikke ble videre blid for. Årsak, jeg greide ikke slutte å le da en klassekamerat lagde grimaser til meg bak lærerens rygg, jeg var fryktelig fnisete, men slett ingen umulig unge av den grunn, enda dette skjedde da jeg var 7-8år så sitter det meget godt i hukommelsen flere tiår senere.
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 12. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. august 2010 Ok. For jeg så sist faren leverte gullet mitt at han var svart bak øret, og når jeg spurte så sa faren at han hadde tatt ham i øret. Og jeg kunne SE at det var hardt... Og da jeg spurte Adrian om det etterpå, sa han at pappa gjorde det innimellom og at det var veldig vondt. Sånt får det til å knyte seg i magen på meg, for jeg har aldri selv gjort det (eller noe tilsvarende). Takk...dette hjalp meg kanskje litt med mitt samværsavtale-problem.
Sjefsmegga Skrevet 12. august 2010 #6 Skrevet 12. august 2010 Dette er jo helt klart noe du bør ta opp med ham, helt uakseptabelt, og når det i tillegg er smertefullt og setter merker så er det jo direkte mishandling det er snakk om her. Da læreren tok meg i øret så var det mer ubehagelig enn vondt og det verste var ydmykelsen, men jeg hadde ingen merker.
ny vestfold Skrevet 12. august 2010 #7 Skrevet 12. august 2010 det kan gi barnet ditt traumer,det er fysisk vold og er straffbart. hadde jeg vært deg hadde jeg nektet far samvær,fremtil han slutter,og faktisk krevd at han hadde dagsamvær med tilsyn de første gangene. husk at om noen andre utenom deg og barnefar oppdager dette,og annmelder barnefar,kan du bli stilt tilansvar,for å ha levert barnet fra deg når du vet det ikke har det bra(for blir barnet utsatt for vold har det det ikke bra ved samvær)
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 12. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 12. august 2010 Det svarte bak øret var møkk altså (ordla meg litt utydelig), for faren hadde vært skitten på henda. Men jeg så jo allikevel at han hadde tatt skikkelig tak, helt svart inni og bak som nesten dekket hele øret hans. Men ja, jeg skal absolutt si ifra. For det får han ikke gjøre igjen.
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 12. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 12. august 2010 Så utrolig bra at det er så strengt, jeg skal ta å ringe noen i morgen. (Men hvem??) Det har vært en skikkelig krangel om samvær i dag, hvor han mener at jeg er urimelig (selv om jeg egentlig bare ønsker vanlig samvær, for han har tidligere hatt litt mer) og hvor han truer meg med å gå rettens vei - for å få like mye samvær som jeg faktisk da har foreslått (ja, det mangler noen celler der). Jeg har vært gjennom den runden der med ham før (ang noe annet) og føler meg virkelig truet, for det er IKKE noe jeg ønsker igjen. Men så har han altså ingen sak, for jeg foreslo jo som sagt "vanlig samværsrett". Dessuten har vi da dette med øret OG at faren ikke har noe fast sted å bo (de er hos dama hans eller foreldrene når han har Adrian) og kun en bartenderjobb i helgene (tror jeg). Så han hadde nok kommet til kort. Men vi ble enige isted heldigvis. Men jeg skal uansett gi klar beskjed om det der med øret. Og undersøke hva jeg skal gjøre med saken slik at hvertfall ikke jeg gjør noe galt ved å ikke reagere. Takk for svar.
Bebés'ilvousplâit Skrevet 12. august 2010 #10 Skrevet 12. august 2010 Jeg håper inderlig ikke det er noe mange gjør! Det er barnemishandling og helt uakseptabelt.
rosa og en blå Skrevet 12. august 2010 #11 Skrevet 12. august 2010 Det er veldig synd at noen gjør det mot barna sine. stakkars små.. det er en barnevernssak.
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 13. august 2010 Forfatter #12 Skrevet 13. august 2010 Ja, ER det virkelig forbudt?? Jeg håper jo det er det, men har lest litt på endringene i barneloven (ang vold og avstraffelser) og det står følgende: Forbud mot vold mot barn - i kraft 9. april 2010 Barneloven har nå fått en bestemmelse som tydeliggjør at barn ikke skal utsettes for noen form for vold, heller ikke for eksempel lette klaps, selv om det skjer som ledd i barneoppdragelsen. I tillegg presiseres det at barn heller ikke skal utsettes for skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs opptreden. Dette kan for eksempel omhandle innelåsing av barnet i et rom, bruk av trusler om straff eller trusler om at barnet skal bli forlatt eller skadet, latterliggjøre barnet mens andre hører på eller følelsesmessig avvise barnet. Bestemmelsen har trådt i kraft. Barneloven § 30 tredje ledd er nå endret og lyder slik: ”Barnet må ikkje bli utsett for vald eller på anna vis bli handsama slik at den fysiske eller psykiske helsa blir utsett for skade eller fare. Dette gjeld òg når valden brukast som ledd i oppsedinga av barnet. Bruk av vald og skremmande eller plagsam framferd eller annan omsynslaus åtferd overfor barnet er forbode.” ______________ Mulig jeg er for mild her (jeg er redd for større konflikt med BF), men likestilles altså det å ta barnet etter øret med lett klaps? Det gjør jo absolutt like vondt, om ikke mer... Men det er allikevel "bare" et TAK liksom - men det er altså ansett som "vold" allikevel? Det er jo hvertfall plagsom og hensynsløs opptreden... Huff, jeg kan tenke meg at gutten min ble fryktelig lei seg etter dette, han blir utrolig nedfor når noen blir sint på ham...og faren mente det var fordi Adrian begynte å skrike fordi han ville ha med noe LEGO han hadde kjøpt i Legoland for å vise meg, men som da faren hadde sagt skulle være der! Hallo...han må da forstå at en gutt på 5 vil vise fram legoen sin og ikke helt klarer å styre skuffelsen når faren bestemmer noe så ulogisk?? Er det ikke hans Lego da? Og Adrian sa dette til meg da han kom hjem fra Danmark, begynte å gråte sårt da han hadde glemt Legoen i bilen, så utrolig skuffa fordi han var spent på å vise meg det... Og dette tok faren hans ham hardt i øret for??! Helvete heller, hva slags andre unødvendige ting er det Adrian får svi for da?... Ah, jeg er i villrede.
Gjest ->>- Skrevet 13. august 2010 #13 Skrevet 13. august 2010 Ja, det er ulovlig. Faren til guttungen høres ut som en tulling, og det er kjedelig siden dere må forholde dere til ham en del år til. Du burde dog vurdere å ikke utlevere ungen (og faren) så detaljert som du gjør her. Familievernkontoret er et bra sted for å diskutere både samværsavtale og oppdragelsesteknikker.
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 13. august 2010 Forfatter #14 Skrevet 13. august 2010 Jeg trengte råd...men ja, jeg skal ikke utlevere noe videre, jeg har fått de rådene jeg trengte. Og har kontaktet de instansene jeg kan.
ny vestfold Skrevet 13. august 2010 #15 Skrevet 13. august 2010 hadde jeg vært deg ville jeg rådført meg med en advokat,1/2times gratis veiledning,og barnevernstj. hold barnet vekk fra far,begrunn med fast bosted og det med øret.og truer han med retten,så la han kjøre på,han har lite å stille oppmed siden han ikke har fast bosted,en jobb i helgene,og bruker fysisk vold. og havner det i retten,stå på ditt og krev timesamvær med tilsyn,og jeg mener han trenger hjelp for å kontrolere voldsbruken sin. det er noe som heter voldssenter for menn,det er ett senter for menn hvor de får hjelp til å beherske voldsbruken sin. vet det er tøfft og vannskelig,ihvertfall om det er snakk om rettsak....har vært igjennom det i flere år,nå trur jeg barnefar er i ferd med å gi opp,har ikke sett barnet på ett haltår. lykketil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå