Gulosten™ Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Guttungen har vært tydelig plaget en stund, og klør seg til blods av og til. Fikk legen til å kikke litt ånkli inni der nå, og det var ganske ille. Fikk noen øredråper, men lurer på om det er noe mer vi kan gjøre...?
Gjest ->>- Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Øregangseksem, ekstern otitt? Om én type øredråper ikke funker har de flere man kan prøve, og i noen tilfeller bør ØNH-lege legge inn en sånn "tampong" med dråper på, og eventuelt "støvsuge" øret og sende en bakterieprøve til dyrkning for å se om det er soppdannelse e.l.
Gulosten™ Skrevet 12. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2010 Takk, ja det er nok det. Vi får se om de dråpene funker, vi er henvist til Oslo Barne- og lungelegesenter, får høre hva han sier
Gjest ->>- Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 De er knallflinke der, men jeg lurer kanskje på om jeg ville vurdert en ren ØNH-spesialist i stedet altså. I hvert fall om det er lang ventetid hos barnelegen, for hos ØNH kommer man til kjapt. Bogstadveien ØNH har f.eks flere leger som er flinke med barn.
Gjest Skrevet 12. august 2010 #5 Skrevet 12. august 2010 Hvordan arter dette seg? Lillebror var litt rød inni ørene sine på 6mnd ktr og vi har brukt nesespray for å lette litt på trykket. Men de siste ukene drar han seg og tar seg til ørene hele tida. Han "klør" på dem så de blir rød. Men det er ikke noe utslett der. Vet ikke helt hva jeg skal tro. Han har ikke hatt feber og er i god form ellers, så.. Aldri hørt om øreeksem før..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå