mammas nurk Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 snuppa mi spyr så mye av h-melk, yoghurt, og liker ikke Nan melk,ok hva gjør jeg? føler hun må ha melk i seg. De dagene de ikke passer at eg ammer, blir det ikke mye melk i henne.. Flere??:)må kanskje stoppe amme snart, begynnt jobb og nå...hm:)
Babyønske �� Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Gjorde det da ja, og en eller to ganger i løpet av dagen. Ammet morgen og kveld helt til han ble 18 mnd. Men jeg har vært hjemme med han, så det har ikke vært noe problem å få det til sånn sett. Anbefalingene er jo faktisk å amme til 2 år. Gutten min har vært dårlig til å drikke, så jeg følte også det ble for lite væske på han om jeg ikke ammet. Vi valgte å slutte nå pga søvnproblemer, og jeg opplevde faktisk at helsesøster satte spørsmålstegn ved at jeg valgte å slutte nå. Ikke at jeg tok det særlig til meg, å få orden på søvnen hans var viktigere. Og det har hjulpet, så da angrer jeg hvertfall ikke. Litt rart at hun ikke tåler melk da. Har du prøvd lettere melketyper? Havremelk er også en mulighet, den er kalsiumberiket.
mammas nurk Skrevet 12. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2010 takk for tips`!!.... får eg kjøpt havremelk på butikker:)?
Ikkesåallerværst Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 Jeg ammer morgen og når jeg kommer hjem fra jobb. Gjort det siden jeg begynte jobbe da mini var ni mndr, han er tolv mndr nå. Syns det går bra! Kan jo søke ammefri også. Gjør det vel mest fordi det er en vane.. Også har jeg en greie med å introdusere melk ettersom pappaen er intolerant for melk.
På'n igjen! Skrevet 13. august 2010 #5 Skrevet 13. august 2010 Jenta mi er 15 mnd, og jeg ammer fortsatt morgen og kveld, noen ganger om natten også...hun drikker vanlig melk, da, så det er mest for kosen og antistoffer at vi gjør det. Hun elsker pupp! Jeg ville tatt en diskusjon med helsesøster eller fastlege ang. vanlig melk, og ikke bare kuttet det ut. Virker det som om hun har vondt i magen etter at hun har drukket melk? Har du prøvd laktoseredusert melk? Håper du finner du av det!
81-Mamma<3<3 Skrevet 13. august 2010 #6 Skrevet 13. august 2010 ja. Eller som regel ikke om kvelden, men om morgenen, og midt på dagen, så det blir et par ganger. Hun er 12 md nå. Tenker å fortsette så lenge hun vil ha
81-Mamma<3<3 Skrevet 13. august 2010 #7 Skrevet 13. august 2010 P.s Vår jente får kun vann å drikke! Både som tørste drikk og til måltider. De trenger jo strengt tatt ikke noe annet. Jeg ville ventet litt med melk da, så introdusert det veldig forsiktig igjen om en stund. Hvis du er bekymret for kalk tilskudd eller noe så kan hun jo få vitaminer i stede.
b77h Skrevet 13. august 2010 #8 Skrevet 13. august 2010 Ja, det er ikke så rart at hun ikke nødvendigvis liker/tåler melk - for den er jo for kalver ;-) Jeg ville fortsatt å amme så lenge som mulig, og heller kuttet ut alle melkeproduktene for å se om det bedret seg. Melk er ikke noe barn MÅ ha - man kan få de næringsstoffene i seg fra andre matvarer. Og du må gi melk med fettstoffene i, for at kroppen skal kunne oppta vitaminer og næringsstoffer (gjelder også voksne). Gi vann, pupp og eller næringsrik mat m frukt og grønt. Letet frem denne siden til deg, hvor du kan lese om melk og alternative matvarer til melk. http://www.sarasverden.com/2009/03/08/om-næringsstoffer-i-melk-og-alternativet/
Mia29 Skrevet 17. august 2010 #9 Skrevet 17. august 2010 Hei! Jenta mi sluttet da hun var 10 måneder. (Hun ble syk og i kombinasjon med min jobb ble det for uregelmessig tilbud. Flasken var lettere.) Jeg pumpet frem til hun var 12 måneder, men da orket jeg ikke mer. Jeg skulle gjerne ammet lengre hvis hun hadde villet. Ikke føl at du må slutte dersom det passer for deg og ditt barn. Væskeinntaket kan nok løses uten morsmelk. Men morsmelken og ammingen gir så mye annet viktig til og barnet. Jeg savner den kontakten vi hadde når vi ammet.
frk-fryd Skrevet 20. august 2010 #10 Skrevet 20. august 2010 jenta mi tålte heller ikke vanlig melk før hun var godt over året, men gikk greit med NAN da. så hun fikk det til hun var vel rundt 13-14 mnd. Deretter var det uproblematisk med vanlig melk. Det er vel bare å amme så lenge det passer dere? søk ammefri. At det er noen dager du ikke ammer, tar hun ikke skade av så lenge det ikke er kjempeofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå