Gå til innhold

Farlig meg urinveisinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker bare siden alt ligger så tett oppi hverandre nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ubehandlet så kan UVI utvikle seg til nyrebekkenbetennelse hvis kroppens eget immunforsvar ikke greier å få bukt med infeksjonen før den når så langt. Så med UVI under svangerskap bør man oppsøke lege med en gang, ellers så kan man se ann et par dager så lenge man ikke har feber, drikk mye vann, gjerne sur drikke som feks juice og tranebærjuice, gjerne ta tranebærkapsler, drikk kjerringrokk te, men som gravid bør man ikke eksperimentere for mye å ta sjanser.

Er man ikke gravid og egenbehandlingen ikke gir resultater på et døgn eller to, eller man merker det blir verre så bør man oppsøke legehjelp.

Hilsen sykepleier

Skrevet

Hei :)

Enig med den såkallte " sykepleier'n" her.. Men, som sykepleier da.. Så burdde vell du vite at man ikke skal spise tranebær tabletter eller drikke tranebærjuice under svangerskap, da det er abortfremkallende..

Men, ellers. Drikk masse appelisin juice :)

Skrevet

Som jeg skrev, man skal ikke eksperimentere med sånt hvis man er gravid, men oppsøke legehjelp med en gang. Rådene var generelle og de samme leger gir, utstrakt bruk at antibiotika bør unngås hvis en tilstand kan gå over av seg selv, men når man er gravid så skal man ikke ta sjanser men få hjelp med en gang.

Skrevet

Stemmer :)

Et råd fra meg er å få tak i lavendelolje, og "vask" nedentil med..

Gni godt.. Både ved urinrøret og skjedeinngangen..

Dette hjelper meg såfall, når jeg har UVI.. Å det er ofte :( Smertene blir ikke så voldsomme.

Hilsen meg ovenfor her

Skrevet

Slik type lavendelolje man kan bruke som masasjeolje?

Uff. Er frykterlig glad for at dette er min første og at jeg aldri har hatt noe problem med det. Føler at jeg må tisse hele tiden, selv når jeg sitter på do og er ferdig :P. Å det svir noe så grusomt..

Skrevet

Jepp, det stemmer :)

Ja, UVI er svært vondt :( Et annet råd er å sitte med hele baken og alt ned i en balje med masse grønnsåpe.. Vanlig grønnsåpe som du får kjøpt på butikken fungerer helt supert :) Husk varmt vann og ikke lunket..

Så kan du smøre med lavendel olje etterpå. Å føler du for å tisse når du sitter i baljen, så tiss i vei.. Bare sørg for å bli " ren" ettterpå igjen, før du smører med lavendel olje :)

God bedring :)

Skrevet

Ubehadlet uvi kan også fremkalle abort. Spessielt tidlig i svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...