Gå til innhold

Hvilke prevensjon velger dere etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er so usikker på kva eg skal velge...

Tenker jo at dette er siste baby hos oss, nr tre, men synst likevel at sterilisering er litt drastisk.. Skal ha planlagt ks, og da kan det jo la seg gjøre med sterilisering, men har ikke satt meg nok inn i det, føler jeg.

Har vert veldig fornøyd med Cerasette, minipillen, hatt små blødninger med den, men også kunnet utsette mens ved ferier ol.. Har jo hørt om gode erfaringer med både p-stav og plaster, og hormonspiral. Tenker jeg heller mest mot hormonspiral, da den etter det jeg har forstått har liten hormonmengd, gir mindre blødning ved mens og skal være temmelig sikker..

Hm føler egentlig at pappan kan ta sin bit av det ansvaret nå, skal jo være et mindre inngrep med sterilisering av menn.. Men det går han nok ikke med på, er nok redd det skal virke inn på lyst og "mandighet", men det gjør det vel ikke?! Kun psykisk i så fall?

Hm, valgets kvaler, noen med gode erfaringer de vil dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde hormonspiral etter nr to. Fikk den etter 6 ukers kontrollen og hadde den i litt over 4 år før vi tok den ut og ville ha nummer tre. Jeg skal helt klart ha hormonspiral igjen hvis ikke mannen her også vil klippe strengen... ;)

Litt ekkelt i starten med spiralen, mest fordi jeg tenkte på at den satt inni meg, og gikk og kjente etter om jeg merket den. Men når jeg ble vant til den var det bare greit. Så godt som ingen blødninger, mye mindre plager med PMS og veldig sikker for vår del hvertfall. Så her er det bare positive erfraringer med den. :)

Skrevet

jeg hadde hormonspiral mellom nr.1 og 2, ingen blødninger og slapp å huske på piller hver dag, veldig fornøyd og kommer til å ha denne neste gang også nå når lillemor kommer ut :)

Skrevet

Korr mange ks har du hatt da?

Æ trur æ blir å sterilierer mæ under ks no. Sia det ikkje e anbefalt å få fleir unga etter 3 ks.

Skrevet

Heisann etter mange års p-pille bruk og hormonspiral så blir det nok sterilisering her i forbindelse med keisersnitt. Jeg vil ikke utsette kroppen for mer prevensjonsmidler og kondomer er ingen løsning for oss i det lange løp. Det føles litt skremmende, men samtidig vet jeg at vi ikke ønsker oss flere barn når vi får vår etterlengtede nr 2, så blir nok slik.

Skrevet

Har hatt kobberspiral det skal jeg heeeeelt klart ha igjen.

Skrevet

Blir enten jeg eller sambo som skal sterilisere oss. Dette er nummer 5, og absolutt siste:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...