******* Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Minstejenta mi er veldig plaget av små kviselignende sår rundt munnen og noen ganger noen også helt opp under øynene. Lurer på om det er pga ting hun reagerer på for det blir gjerne forverret av noen matvarer synes jeg. Noen ganger er hun helt fin og et par dager etter er hun helt ille. Nå har hun hatt det i 3 uker uten bedring og aner ikke hva jeg kan smøre det med lenger. Noen som har erfaring? Eller forslag til hva jeg kan smøre med? Ligner på bilder av kontakteksem som jeg har søkt på. Veldig glad om noen har tips. Gir selvfølgelig ikke det jeg synes det ser ut som om hun reagerer på, men hjelper ikke likevel synes jeg.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 hvor gammel er hun? klør det? jeg har atopisk eksem, og anbefaler å smøre med eurax og det klør. denne er kløestillinde og er faktisk den eneste som hjelper på meg:) Ellers vil jeg anbefale at dere holder dere unna Dexem! Den reseptfrie eksem-kremen! Det er bare tull og jeg ble faktisk mye verre. Ellers er det veldig vanlig å reagere på sitrus! (appelsin, sitronsyre<--Det er det i veldig mye!, ketchup osv). Lykke til! Er ikke sikkert det er eksem i det hele tatt! Får ikke håpe det! Er du i tvil så ville jeg tatt henne med til legen:)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 forresten, er det kontakteksem kan det hende hun reagerer på gummi eller lateks. om hun får mat med plastskje, drikker av plastkopp osv...
******* Skrevet 12. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. august 2010 Hun blir 2 i oktober. Vet ikke om det klør, virker ikke sånn, men tror det svir og gjør litt vondt. Liker ikke at vi vasker henne rundt munnen. Da skal vi ikke prøve Dexem. Takk for tips. Håper jo at ikke det er eksem, men hun reagerer veldig på ketchup, frukt(epler, appelsiner), tomater osv. Ting som er syrlige. Skal bestille time til legen i morgen, men ønsket å finne noe som kunne lindre litt i mellomtiden. Tusen takk for tips :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå