lilleღpersille Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Vi har fått penger fra forskjellige i gave til de nyfødte. Jeg legger disse til side for å kunne kjøpe noe av disse, til de små selvfølgelig. 400 kr ble liggende ute i bilen og jeg ba mannen min handle noe når han var ute å kjørte. Han mente da at han bare kunne bruke disse pengene i stede for å dra kortet. Jeg mener da at disse ikke skal brukes til noe annet enn artikler og ting til barna. Han syns jeg er rar siden vi ikke taper noe i kroner eller ører på dette, det er jo bare å tenke at vi skal bruke 400 kr fra kortet på barna. Jeg ser den, men syns det er så mye kjekkere å legge til side å handle med disse når det trengs, enn å bruke fra forbrukskontoen. Ja,ja, jeg er sikkert sær! Hva mener dere?
trillemamma Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Hadde jeg vært den som hadde gitt dere de pengene og funnet ut at de hadde gått til matinnkjøp, hadde jeg følt meg snytt og lurt. Den slags penger legger vi til side, også kjøper vi noe vi ellers ikke hadde prioritert til den lille. En stor leke, fine klær eller noe utstyr vi ellers ikke hadde tatt oss råd til.
Hikken Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 Enig med trillemamma. Penger som Leah får i gave blir satt inn på hennes konto. Det meste blir spart, men det kan vel tenkes at det brukes til noe som t.mamma sier; en stor fin leke eller klær vi ikke ellers ville kjøpt.
Hikken Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 Enig med trillemamma. Penger som Leah får i gave blir satt inn på hennes konto. Det meste blir spart, men det kan vel tenkes at det brukes til noe som t.mamma sier; en stor fin leke eller klær vi ikke ellers ville kjøpt.
lilleღpersille Skrevet 12. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. august 2010 Ahh, godt å høre at noen mener som meg:) Mannen ser bare rart på meg, og føler meg selvsagt dum...
Gjest Skrevet 12. august 2010 #6 Skrevet 12. august 2010 Men det er vel ikke verre enn å sette penger fra kontoen inn på sparekontoen til barna og bruke kontantene til mat? Jeg ser ikke helt problemet. Jeg gjorde det til dåpen til minstemann. Visste jo hvilket beløp jeg hadde fått, og synes det er bedre å spare summen enn å "måtte" bruke kontantene på noe. Tar heller ut igjen penger hvis de trenger dyre ting. Det blir jo hipp som happ om man bruker kortet eller akkurat de pengene noen har gitt.
lille sprelle Skrevet 12. august 2010 #7 Skrevet 12. august 2010 Ehh - så lenge man bruker samme summen til det påtenkte formålet så er vel det ett fett! Vi har ihvertfall ikke konvoluttøkonomi hjemme hos oss! OG en ting til - det er høflig i si hva man har kjøpt for pengene til de som ga pengegave !
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 12. august 2010 #8 Skrevet 12. august 2010 Jeg synes du er rar. Spiller da ingen rolle hvilke 400kr man handler for til barna, vel?
Gjest thricane Skrevet 12. august 2010 #9 Skrevet 12. august 2010 er vel ett fett hvor pengene står eller hvor de brukes fra bare de går til barna vel? er enig med mannen din. ungene her får alltid litt penger i bursdagsgave eller lommepenger. synes det er like greit å overføre penger mellom kontiene og bruke kontantene, i stedet for å kjøre innom banken å sette inn og ta ut kontanter når man skal et sted man ikke vil eller kan bruke kort.
lilleღpersille Skrevet 12. august 2010 Forfatter #10 Skrevet 12. august 2010 Ja,ser jo hva han mener. Men jeg vet hva jeg skal bruke pengene på og syns det er litt kjekt å ha pengene fysisk fra de som har gitt de. Pengene skal så absolutt brukes på de små, ingen annen handel.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 12. august 2010 #11 Skrevet 12. august 2010 Er enig med din mann og de andre, er vel ikke verre enn å øverføre pengene til sparekonto eller å ta ut kontanter hvis du foretrekker det. Er nå måte på hva man skal lage diskusjoner utav.
Gjest JuniGull2010 Skrevet 12. august 2010 #12 Skrevet 12. august 2010 Jeg skjønner mannen din veldig godt, men jeg mener vel igrunn det samme som deg... Vi måtte ta noen hundre kroner av sønnen vår, som han hadde fått i gave. Jeg merker hvor lett det er å glemme denne summen. Vi har ikke opprettet sparekonto ennå, men blir lettere når vi får gjort det da. Men får dårlig samvittighet over å bruke pengene til mat vi bestilte på døra, fremfor den babycallen vi hadde satt av pengene til! Sel om det igjen bare er å betale litt med kort og litt kontant...
lilleღpersille Skrevet 12. august 2010 Forfatter #13 Skrevet 12. august 2010 Det er akkurat det jeg mener! Det er ofte det bare koker ut til ingenting når man bruker av pengene. Vi har ennå ikke ikke fått ordnet sparekonto til dem heller. Men utfra hva mange mener her, er jeg nok litt for trangsynt kanskje.
Gjest Skrevet 12. august 2010 #14 Skrevet 12. august 2010 Så lenge dere holder styr på hvor mye dere har fått og bruker den summen på barna, er det jo det samme om det er de eksakte kontantene?
Gjest mamma til 2 prinsesser:) Skrevet 12. august 2010 #15 Skrevet 12. august 2010 Jeg er enig med mannen din!! Så lenge du ikke skulle kjøpe en gave til barnet ditt den dagen for 400kr så ser jeg ikke problemet! Dere vet jo at dere har brukt 400kr som da settes inn på kontoen til barnet eller kjøper noe til barnet senere.
Mrs. Bouquet Skrevet 12. august 2010 #16 Skrevet 12. august 2010 Så lenge en har kontroll på hvor mye penger det er snakk, ser jeg ikke poenget med å bruke akkurat de sedlene når en handler til barna.
Mandalas Skrevet 12. august 2010 #17 Skrevet 12. august 2010 Så lenge tanken var å bruke andre 400 kr på barna er det virkelig ett fett. Og så syns jeg faktisk det er litt rart med dere som hadde blitt snurt om pengegaven til barna gikk til matinnkjøp. Jeg har feks en venninne med dårlig råd og jeg hadde virkelig ikke brydd meg om hvor pengene gikk når de var en gave. Mat gagner da også barna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå