Gå til innhold

Dritlei av å bo i liten leilighet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min bor på 55 kvm, og jeg begynner å bli dritlei. Vi har ikke plass til spisebord, og spiser på salongbordet, vi har ikke lagringsplass. Vi lite plass til tørrvarer på kjøkkenet, og kan bare drømme om fryser. Jeg blir gal..

Samboer vil bo her et år til minst, for at vi skal kunne betale ned mer på billån/studielån før vi kjøper hus. Jeg er enig i å ikke kjøpe hus ennå, men vi kan vel unne oss noe litt større? Dette er strengt tatt en 1 pers leilighet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

55 kvm er ikke SÅ lite. Vi bor på 77 kvm, men har en 1 åring i tillegg. Begynner så smått å se etter noen annet nå, men det er veeeldig dyrt her vi bor og jeg vet ikke hvor mye vi kan få i lån.

Skrevet

55 er vel ikke lite? da vi bare var to bodde vi på 37 og det gikk flott. Det var med skråtak.

Med to barn bor vi nå på 65 ca. Helt greit, men litt lite i lengden da.

Skrevet

Om 55kvm er lite eller ikke kommer vel ann på planløsningen også?

Vi er 2 voksene og en 3-åring som bor på 55kvm, og jeg syns vel ikke akkurat at det er så stort^^ Men det går med litt planlegging:)

Jeg skjønner godt at du blir litt gal av å alltid føle at du har lite plass, men jeg er egentlig litt enig i samboeren din om å spare seg til noe bedre:) (eller betale ned da). Det er vel bedre å bite sammen tenna nå og kanskje skaffe dere drømmeboligen senere, istedefor å kaste pengene ut av vinduet som bare er litt bedre enn dere har nå tenker jeg da:)

Skrevet

Jeg har forståelse for deg men her bor vi 2 voksne og 2 barn som bor på 55 kvm. Og våre 2 er 3 og 9 måneder. Men jeg tenker som så at det bare er midlertidig så vi får kvittet oss med en del gjeld før vi kjøper oss hus/leilighet. Alt går bare man går inn for det :)

Skrevet

Mente 1 på 3 år og 1 på 9 måneder :)

Skrevet

Jeg hadde gjerne gitt deg litt av våre 200 kvm. Altfor stor plass til å rote. Vi er rotemennesker alle tre, og det ligger ting strødd overalt. Finner ingenting av det vi skal ha, ingen vet hvor noe befinner seg. Hater det!!

Dere kan jo evt kvitte dere med billån da, som er dyyyrt -altså kjøpe dere en billig(ere) bil, og kjøpe dere noe større.

Skrevet

Det er ikke at 55 kvm er så kjempelite i utgangspunktet, men med plasskrevende hobbyer blir leiligheten overfylt.

Dessuten elsker jeg baking og matlaging, og føler jeg ikke får utfolde meg i noen utstrekning på kjøkkenet mitt, samt ikke kan invitere middagsgjester..

Skrevet

Ja, du får bytte med oss. Vi er 2 voksne og 2 barn på 2 og 4 år på 39 kvm. Har bodd sånn i 1 år og skal bo slik i et halvt år til (venter på at huset skal bygges ferdig).

Kommer nok at på romløsningen. Vi har et soverom (uten vindu, så det er ikke godkjent soverom). Barna må av den grunn sove med døren oppe. Det er akkurat plass til sengene deres der inne, ikke noe mer.

Vi foreldre sover i sovesofa i stua. Når barna kommer i 6-tiden er det nyttesløst å få sove litt til, så begge foreldre må da stå opp hver eneste dag kl. 06, hverdag som helg som ferie.

Vi har det aldri rotete. Barna har noen få leker hver, resten er satt bort på lager. Vi har ikke masse pyntegjenstander o.l. Føler egentlig ikke at vi har så verst plass, jeg.

Skrevet

Ja, eller du får bytte med oss. Vi er 2 voksne og en baby på 5 mnd på 24 kvm. Det er kun 1 rom.. Hehe.. Vi er på utikk etter et sted å kjøpe. Har ikke funnet noe enda dessverre. Det er trangt ja. men vi har plass til alt av barneutstyr.

Snart finner vi heldigvis et sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...