Gå til innhold

Jeg drikker ikke alkohol


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hverken jeg eller min mann drikker alkohol! Og det er så befriende! Ingen krangler som grunner av det, ingen penger blir brukt på det, ingen for sene kvelder, ikke har festing...

 

Selvfølgelig får vi alltid en haug av spørsmål av både venner, familie og bekjente. Men jeg er overbevist om at vi har det bedre sammen fordi vi ikke drikker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og så går dere glipp av mye. Ingenting er som et glass rødvin foran en knitrende peis på hytta:)

Skrevet

Men man kan jo få alkoholfri vin også da:)

Skrevet

Et personlig valg, du er hverken bedre eller verre enn andre.

 

Opplever en undertone av "jeg er bedre enn andre" i innlegget ditt..

 

Selv drikker jeg alkohol, men er sjelden eller aldri full..

Skrevet

man legge seg tidlig dersom man ikke drikker alkohol? "Ingen sene kvelder"

Skrevet

Alkoholfritt? Smaken blir jo borte, pluss at man ikke får den effekten man vil ha. Dere går glipp av myyyyye, og da snakker jeg ikke fyll og rør. Snakker vinkvelder med hverandre og andre venner. Et glass eller to er nok det. MEN for all del. Er dere fornøyde, så kjør på.

Skrevet

Er mange som har det bedre i et forhold når ikke alkohol er innblandet, noen mennesker blir rett og slett totalt forandret eller de dårlige sidene blir veldig forsterket.

Men så er det dem som kan ta seg en drink eller drikke seg stupfull for den saks skyld men som likevel er rolige og greie å ha med å gjøre.

 

Hver sin sak.

 

 

Skrevet

Tenk, både jeg og mannen min drikker alkohol og vi har ingen krangler om det likevel!

 

Ikke drikker vi mer og oftere enn vi har penger til, sene kvelder en gang i blant er bare positivt og de 2-3 festene vi har alene eller sammen, i løpet av året fortjener vi begge to. Jeg er helt overbevist om at vi ikke hadde hatt det noe bedre sammen om vi ikke hadde drukket. Og alkoholfri vin er bare tull, da kan man like gjerne drikke saft.

Skrevet

Jeg og mannen min koser oss med et glass vin eller en øl i ny og ne. Og tenk, ingen krangler pga det, vi blakker oss ikke på det, ingen hard festing heller.

 

Hvis de du omgås driver med slikt når de drikker alkohol, raver rundt, fester hardt, krangler og bruker opp alle pengene sine på det, bør du kanskje ta en titt på omgangskretsen din?

Skrevet

He-he, ja alle par som nyter alkohol krangler jo masse om det...

 

Her drikker både mannen min og jeg alt fra vin og øl til sterkere saker, men vi har da aldri kranglet om det likevel?!

 

Tror du virkelig at alle som drikker alkohol blakker seg på det?

 

Fint for deg hvis du er så fornøyd med livet ditt og ditt forhold til din kjære, men å påstå at det er fordi dere ikke nyter alkohol var vel litt spesielt;)

Skrevet

Hvordan vet du at det er så befriende, hvis du ikke drikker alkohol, HI? Og hvor har det fra at alle par som drikker alkohol, krangler når de gjør det? Hvorfor tror du automatisk at det blir forferdelig sent, sev om man koser seg med vin eller øl?

Uti fra det du skriver så øres det ut som du kommer fra en familie som ikke har hatt et normalt forhold til alkohol, og dermed er ditt syn forvrengt også.

Skrevet

Jeg kan faktisk være sent oppe selv om jeg er edru ;)

 

Hvorfor skal vi krangle selv om vi drikker alkohol?

 

Edru mennesker er å finne på feste. De har vel ikke låst seg inne?

 

Eneste jeg så stemte her, var vel pengene....

Skrevet

Å drikke kan være så mangt. Det er mulig å drikke alkohol uten å ha et problematisk forhold til alkoholen og bruke helgene på festing. Jeg tror ikke jeg har det bra med mannen fordi vi nesten ikke drikker, det er helt andre ting som gjør at vi har det bra.

Skrevet

Det kan godt være tilfelle at dere har det bedre sammen fordi dere ikke drikker alkohol, det kommer jo ann på hvordan dere tåler og reagerer på det da.

 

Vi drikker alkohol en gang i blant, vi krangler ikke eller blir blakke av den grunn:)

Kan virkelig ikke se noen store forskjeller å drikke en gang i blant eller ikke drikke, annet at man har det jo litt mere morro på en liten snurr da;P

 

virker litt for meg at du har et litt forvrengt syn på de som drikker alkohol. - jeg kjenner meg ikke igjen på det du beskriver ihvertfall:)

Skrevet

Jeg må inrømme at jeg syntes det høres utrolig kjedelig ut. Jeg drikker verken mye eller ofte, men har ett godt forhold til alkeholen.

 

Å dele en flaske vin i lystig lag er en utrolig hyggelig greie. Dersom det er folk man ikke kjenner så godt blir stemningen straks mye lettere. Vingaver er også noe jeg ofte gir og setter stor pris på å få. Vin er så mangt og finnes i utallige varianter. En god vinopplevelse kan jeg leve lenge på selv om det bare er ett glass.

 

Av og til drikker jeg meg god og lystig på fest også. Det er helt fantastisk og utrolig befriende. Det eneste som ødelegger festen er en kjedelig edru person borte i hjørnet. Finner ikke samme stemningen edru og trekker ned stemningen for resten også.

 

Jeg bryr meg ikke om at andre ikke drikker så lenge det ikke går utover meg. Ikke kom på en skikkelig fest og sitt i hjørnet for å skue stygt bort på de som ønsker å ha det gøy. Da har alle det best om du blir hjemme.

 

Jeg er enig i at de kan komme mye vondt ut av alkehol, men detkan sannelig komme utrolig mye gøy også.

 

Jeg og mannen har aldri krangla og vi har vært sammen i 5 år, hverken med eller uten alkehol.

 

Man trenger ikke bruke mye penger heller. En vin til 100 kroner på 3-4 personer og det blir ett hyggelig måltid eller 100 kroner for en vin en lørdagskveld og jeg får en herlig kveld. Vi går aldri på kino eller spiser ute slik andre gjør.

 

Vi legger oss tidlig ofte, men skjeier ut av og til. Det går helt fint. Vi har det bra sammen, vi krangler ikke, vi er ikke alkeholikere eller noe:P

 

Hver sin smak sier jeg, men som sagt: Ikke still opp på en god fest for å snakke om befrielsen av å være avholds

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...