Gå til innhold

Avføring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Noen her som har slitt med grønn avføring?? Ikke på barna, men på seg selv (eller som kjenner noen...).

Jeg har slitt med magen - smerter, spesielt i mellomgulvet i noen år. Ikke knip, men mer verking (som man gjerne får når man er veldig veldig sulten).

Var til gastroskopi og ultralyd for noen år siden - fikk påvist gallestein og kronisk irritabel tykktarm (hvilket er en veldig diffus diagnose synes jeg). Dette måtte jeg bare leve med (men inngrep hvis jeg ble mye plaget med gallestein).

Men som sagt - vondten har jeg hatt i noen år - kommet med jevne mellomrom. men i sommer har jeg hatt MYE vondt (ikke så vondt at jeg krøker meg, men en konstant murring) - det gir seg liksom ikke.

Har ikke vært plaget med diare eller forstoppelse - relativt normal avføring fram til i går - da var den plutselig (oliven)grønn!!! Ble litt engstelig kan du si, men gidder ikke å løpe til legen med en gang...

Noen som har hatt det før?

PS! Magevondten kan noen ganger lindres ved at jeg spiser.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med irritabel tykktarm kan grønn avføring forekomme. Kanskje fordi avføringen går relativt fort igjennom systemet, og det skal vissnok rette seg i løpet av etpar dager sies det.

Hvis det fortsetter så kanskje man bør høre med helsepersonell.

Irritabel tarm er ikke en tilstand man skal kimse av. Det kan både være smertefullt og plagsomt på mange måter selvom det ikke er en alvorlig tilstand.

Håper det går over:o)

Skrevet

jeg hadde bedt om å få litt mer info. Du kan også gå på pasienthandboka.no og sjekke litt der (sidene har byttet navn, men det jeg skrev funker enda).

Det kan hende du kan gjøre noe med kosthold/livsstil som gjør problemet mindre. Ev få en time hos ernæringsfysiolog for hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...