Gå til innhold

føler meg feit, svask og ekkel.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

og det er en utrolig kjip følelse. Jeg er gravid i 26 uke, og gått opp 7 kilo, er lita av vekst så man ser dette godt på meg. lår, rumpe etc.. jeg orker ikke ese ut mer, men vet at jeg må spise normalt etc for babyen skyld. er det likevel noe jeg kan gjøre for å fikse opp litt på kroppen mens jeg er gravid. kan jeg feks trene en del ( har gjort det alltid, men hatt et lite opphold nå). jeg vet jo at løping/rask gange, og spinning gir oppstrammende resultater. Noen med erfaringer på dette? jeg mener ikke at jeg skal slanke meg, men kanskje unngå en enorm vektoppgang og muligens stramme opp litt her og der....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg orket ikke å trene i første tri, så raste opp i vekt. 12 kg fram til uke 18. Etter det begynte jeg og trene. Er nå i uke 25 og har gått opp 1 kg til. Ingen tvil om at treningen hjelper.

Kardio gir også bedre utholdenhet, noe som ifølge klikk.no (verdens mest proffe vitenskapelige nettsted, haha) gir 30 minutters redusert fødselstid per 5% økning i kondisjon.

Nå har jeg bestemt meg for ikke å veie meg mer (bortsett fra kontrollene), pga treningen gjør at jeg føler meg SCHMEKKER uansett, og da er det teit å la vekta ødelegge den følelsen :)

Til alle som sitter klar med pekefinger og vil si "du SKAL legge på deg når du er gravid", så er svaret ja, men med et problematisk forhold til mat er det en daglig kamp.

Er forøvrig 175 og veier nå 80 kg. Trener minst annenhver dag, drøy time på sykkelen (25-30 km, gj.snittlig 130 watt), så en halvtimes tid med styrke etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...