Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 I år blir første gangen vi skal feire hjemme hos oss selv, bare vi! Venter en liten i oktober, har en på 4 og ei på 2 fra før. Vi gleder oss veldig til å feire her hjemme alene!) Hvilke tradisjoner har dere på julaften? Hvordan ser julekvelden ut for dere med små barn? Vi tenker å spise pinnekjøtt, rundt 6-tiden. Så får barna åpne gaver og kose seg. Etter de har lagt seg tenker jeg og sambo og åpne våre gaver og kose oss i fred og ro Og selvsagt ska ungene få være våkne så lenge de vil! Og få masse snop og julebrus )
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Nå er det en god stund til jul enda, så kan vell ikke si at jeg har tenkt så masse på den.. MEN. Vi skal feire hjemme alene i år, oss voksne og to barn. Vi skal ha kalkun med masse godt tilbehør til middag. Når vi spiser, osv tar vi som det kommer..
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 Vi hadde vår første jul hjemme i fjor, men ikke alene. Svigerforeldrene mine+svoger var på besøk. Hos oss begynner feiringen på formiddagen med lunsj hos mine foreldre, dit kommer også mange av mine tanter, onkler, søskenbarn og deres barn igjen. I fjor begynte vi middagen ca kl17. Når vi hadde spist, kom julenissen med en pakke til det barnet vi hadde da, i år regner jeg med han kommer til å ha med en pakke til hvert barn;-) Når julenissen har gått pakker vi opp resten av pakkene. Eldste får være oppe så lenge han vil (eller til vi merker han trenger å legge seg), mens yngste som da vil være ca 8mnd får legge seg når vi merker han blir trøtt. Håper han rekker et par pakker før det. Vi pakker ikke opp pakkene til barna først, vi har pleid å spare det han ikke orker på julaften, til 1.juledag. Snop og julebrus er obligatorisk:-)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 I år blir det seinvakt julaften og tidligvakt 1. juledag... Til vanlig: Julelunsj kl 12 Juleribbe (eller pinnekjøtt, som dere østlendinger kaller det) kl 17. Fruktsalat med fløte til dessert. Juleøl til drikke, vørterøl og solo til de som ikke drikker alkohol. Vi sitter lenge ved bordet. Kaffi og småkaker/julegodt kl 20 sammen med julegaveåpning. Noen drinker utpå kvelden/natta.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #5 Skrevet 12. august 2010 Hei HI! Har alltid tenk på alene-juleaften som stusselig. Men du fikk det til å høres utrolig koseligt ut Vi pleier ha deilig frukost, se Askepott, spise grøt hos farmor, gi i kriken kl 16, gå hjem å spise pinnekjøtt, åpne presanger
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #6 Skrevet 12. august 2010 Blir første jula på egenhand her også. I tillegg bor vi i Tyrkia, der det ikke bogner av julestemning for å si det sånn. Pappa kommer sannsynligvis en tur fra Norge, å han har med seg ribbe og diverse Ellers regner jeg med at vi kommer til å adoptere det slik jeg hadde det hjemme, siden mannen er fra Tyrkia og dermed ikke har med seg noen tradisjoner; disney på dagen, juletre-pynting. Middag kl 17 og gaveåpning etter det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå