Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Jeg er bedt i utdrikningslaget til min gode kusine som også er min forlover (vi gifter oss nesten samtidig). Venninna hennes er hennes forlover. De bor i en annen by ca. 70 minutters kjøring unna. Min samboer skal ha sitt utdrikningslag på samme dag som henne. Vi har to barn på 1 og 4 år. Jeg har sagt til min kusines forlover at jeg skal prøve å få tak i barnevakt denne dagen slik at jeg får blitt med noen timer i hvert fall! Jeg vet at min kusine har jobbet mye for å sette i stand til mitt utdrikningslag, så jeg vil gjerne være der for henne på hennes utdrikningslag også.... Jeg har spurt våre faste barnevakt om hun kan passe barna, men hun kan ikke. Har også spurt mine nærmeste venner om de kan. Vi kjenner ikke så veldig mange av naboene, så jeg må si jeg kvier meg stort for å spørre om noen av dem kan passe dem. Ikke er minstemann fortrolig med å ha barnevakt uansett... All vår familie bor LANGT unna!! Forloveren til min kusine krever nå kr 850,- for innbetalingen av utdrikningslaget. Jeg må ærlig talt si at det passer meget dårlig inn i budsjettet vårt akkurat nå, og jeg får vært med maksimalt noen få timer. Så er spørsmålet om jeg bare skal betale inn denne summen?? Uansett om jeg kun får vært med noen timer, eller i verste fall ikke i det hele tatt???
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Synes det er helt naturlig at man betaler for ca det man er med på, altså middag hvis man spiser middag, helikoptertur hvis man er med på det, spa hvis man er med på det osv. Utgifter som dekker brudens mat, drikke og moro, spleiser alle på uavhengig av hvor mye man deltar. Bare vær klar på når du kommer, så har sikkert foroveren oversikt over ca hva du blir med på og ikke. Det er ikke så veldig vanskelig å regne ut hvor mye hver enkelt koster.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 Jeg ville takket nei nettopp med den begrunnelse at det er på samme dag som din samboers dag, og at barnevaktene ikke har mulighet. Det økonomiske har lite å si siden du har flere andre grunner.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 Du må si ifra om du ikke skal være med, om så skal du ikke betale. Men er du md på litt så er det naturlig å betale for det man er med på men vet jo ikke hvordan du løser det i praksis da;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå