Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Sikkert litt rart spm, hehe. Vi flytter ut på landet til en liten kommune snart. Kommunen har ikke flere enn 1500 innbyggere, noe som blir litt merkelig siden vi har bodd i en by med over 60 000 innbyggere. Men, kommunen har tilbudt oss stor leilighet til en billig penge, barnehageplass rett ved siden av leiligheten og jobb til oss begge. Vi skal bo der en god stund for å spare penger! Så til spm mitt: Trives dere på landet? Går det "greit" å ikke ha severdigheter som masse butikker, kafeer, treningssentre ol tilgjengelig? Trives ungene deres ute på landet? Vår datter er 19 mnd og bryr seg nok ikke veldig mye enda, men kan tenke meg det blir flott for henne å bo litt på landet fremfor i en stressende by. Besteforeldre vil være rett i nærheten også er det masse fine turområder i nærheten, idrettsaktiviteter man kan melde seg på etc. Samtidig tenker jeg det blir litt "rart" å flytte på landet igjen ettersom vi har bodd i by såpass mange år. Er redd for å kjede meg, rett og slett!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Hei Her er det et godt stykke til slike "festeligteter". Er ikke store plassen. Når vi flyttet hit, var det fordi vi trengte å bo der hvor det var litt billigere å leve, så vi kunne starte opp med en bra familie, uten å være redd for økonomien. Det er veldig viktig å bli kjent med naboer, og "snuse opp" familier med gjevngamle barn :-) da vil det ikke være så stort savn etter butikker, kafer, kino ol. Men på lørdager kan det være hyggelig for familien, og kanskje noen familievenner, å dra inn til nermeste plass med kafe ol Etter min mening, så blir barna mer kreative av å bo slik til, de har ikke masse kino, butikker osv å underholde seg med, de må ut med venner og finne på ting Klart, vi savner bylivet litt, men er enige om å bo her i ca 2 år til, før vi flytter på oss igjen, og da blir det nok ikke så alt for langt unna, så barna og vi, kan beholde vennene våre
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 Så fint svar! ) Plassen vi flytter til er min hjemkommune, så jeg kjenner de aller fleste der. Er en slik plass "der alle kjenner alle". Vi kommer til å spare en masse penger på å bo her. Bhg plassen sparer vi nesten en tusenlapp på, husleia er bortimot halvert, og treningssenteret de har der koster 700 kr i året, fremfor SATS i byene som koster 400 kr i mnd. De nærmeste tettstedene ligger en times kjøretur unna, så er ikke helt krise tenker jeg. Kan jo stikke dit en tur i helgene ol. Vet selv av erfaring at vi som unger var flinke å finne på ting selv for å aktivisere oss. Blir kanskje fint for datteren vår dette her
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #5 Skrevet 12. august 2010 jeg er vokst opp på en liten plass, en times tid fra byen. Trivdes veldig godt! Husker det var stas da vi var gamle nok til å få ta bussen inn til byen og reise i svømmehallen og lignende med venner. Nå har jeg flyttet til en litt større plass, men fortsatt 1,5 time til byen, og tror vi vil trives veldig godt her! Billig å bo, og som du sier billigere treningssenter og lignende. Vil ikke at barnet mitt skal vokse opp i en by:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå