Gå til innhold

ul kontroll idag...må på ny kontroll om en uke igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillebror var ca 1000g. og i forhold til uken men 28+3 var han litt liten.."skulle" være rundt 1200 nå....har lagt like under den rød streken hele veien....

så skulle tilbake om en uke for å sjekke at han hadde vokst det han skulle på en uke og ta det derfra....pluss pga jeg hadde 120/94 BT...men ikke noen andre plager i forhold til sf....

jeg selv hadde lav fødselsvekt,min mor og min første sønn...alle født i samme uke og kun noen få gram skiller fødselsvekten vår...så forhåpentligvis er det genetisk at han er liten tror vi men greit å følge litt med for jeg er engstelig for det meste....strevd lenge med å lykkes i bli gravide så nå vil vi bare alt skal gå knirkefritt! xxxxxxxx

hun spurte også om jeg hadde spist ekstra jern for blodprosent var forhøyet også...men det hareg altså ikke....noen som vet hva som kan være grunnen til det?? alt man glemmer spørre om når man sitter der #"%&%....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare sende deg en klem og si at dette går nok bra skal du se. Nå vet de jo om at han er litt liten og da får du jo ekstra oppfølging. Hvis alt ikke er som det skal, kan det jo hende at han har det bedre utenfor magen etterhvert og da er det vel godt å vite at han er jo litt stor likevel nå?

Jeg vet ikke ang blodprosenten din da jeg sliter motsatt; tar jern men får ikke opp ferritin og blodprosent likevel,,,,,

Vil uansett ønske deg lykke til jeg da og stor klem til deg:)

Skrevet

tusen takk for gode ord maddemor...:)

er jo glad for ekstra oppfølging ja men håper han holder seg inne til ihvertfall uke 37 han også(den uken vi "andre" i familien kom til verden)

prøver tenke som så at med første mann hadde jeg jo bare 1 ul og det var den ordinære(12 år siden) så for alt jeg vet så var førstemann på samme vekt denne uken og alt gikk jo fint med han.....:) men litt engstelig blir man jo for disse små barna våre uansett....han som er i magen nå var helt på gjennomsnittet på o.ul......men forstår at de fleste fostre er like store på den tiden(?)

håper du får opp jern nivået ditt....appelsinjus hjelper på opptaket men det vet du nok;) når har du termin da?

Skrevet

Hvis jeg ikke husker feil så var gutten vår normal stor på ordinær UL og deretter 10% under gjennomsnittet rundt uke 28 og derfor måtte jeg på ekstra vekstkontroller og når han ble født (til termin) var han 3100 g og 48 cm.

Det er jo bare for å passe ekstra på og mest sannsynlig er alt helt i orden med gutten din også.

Ang jern så gjør jeg alt etter boka; tar de sent på kvelden langt utenom måtidene, med appelsinjuice. Spiser også mye brokkoli og sukkererter ol som har mye jern også.

Termin om 22 dager her, så i morgen er jeg fødeklar:) giiiiisp......

Skrevet

men da hadde han jo en fin vekt da syns jeg:) han/hun som er i magen nå da? jeg venter på kopi av fødselsjournal og helsekort fra sist..bare for å sammenligne mønsteret og for å få det i album hihi;) men det atr tid tydeligvis....

jo mest sannsynlig er nok lille gutt her akkuarat som han skal..men tar det ikke som en selvfølge og forstetter krysse fingrene xxxx

jøss ja tenk i morgen kan babyen i grunnen komme når som helst:D ser fram til å komme så langt jeg også!;)

Skrevet

h*n som er i magen nå er 10-15% OVER gjennomsnittet til tross for delt livmor!!!! Så det er jo helt sykt å tenke på at denne gangen skal jeg kleme ut en baby som er 1 kg større en sist!!!!!

Magemålene min er forøvrig helt like som sist...... men magen ser heeeelt annerledes ut; sist hadde jeg skikkelig jentemage som var brei og stor, mens denne gangen har jeg guttemage spm er smal og spiss:)

Uff, det er litt rart å tenke på at den kan komme når som helst nå for jeg er ikke klar ennå. Selv om rederbyggerinstinktet har satt inn for fullt nå. Hodet er ikke klar og jeg kjenner at jeg vil være gravid en liten stund til. Dette er et svært etterlengtet barn og sikkert siste gangen jeg er gravid og jeg nyyyyter derfor alle sparkene og vondtene som er jeg:)

Etter å ha mistet 3 ganger i fjor er dette bare piece of cake:)

Jeg krysser alt jeg har for at neste UL viser fin vekst på gutten din og at du slipper unødige bekymringer:)

Klem

Skrevet

mistet 3 ganger i fjor ja..uff,,,,ville ikke spørre men da er du den jeg trodde da..syns nicket ditt avr veldig kjent og at ejg hadde sett det en stund....så utrolig herlig fantastisk at altr har gått bra nå!:))) vi begynte på bli gravid- slitere-ass befr. og etter ett år på ass befr er vi nå her....så ja...eevig takknemlig!!

men det er jo en kjennsgjerning at de kommer når det selv passer dem disse babyen så du må nok så smått gjøre deg klar ja hehehe...bygge ferdig rede ditt og innse at du faktisk snart må klemme ut en baby hihi;)

blir nok siste gang for oss også troor jeg hvis ikke det skjer ett såkalt uhell (hahaha) om noen år......:Dmen noe prøverør det vet jeg ikke om jeg orker igjen....går dette bra er det mer sånn at vi ikke tørr be om mer og bare være glad for det vi nå venter på....og somskal komme til oss.......koos deg videre og masse lykke til!!;)

klem

Skrevet

dytter litt siden den ikke ble reg."#%¤#"

Skrevet

Ja, nei, 2009 var et tøft år med exu og mistet ene eggstokken og egglederen pga sprukken eggleder og mye styr og hui og hast til operasjonssalen osv og deretter MA med utskrapning 3 mnd senere og SA 3,5 mnd etter det igjen før den endelig satt 2 mnd etter SA.

Så vi er også veldig ydmyke og takknemmelige over denne lille herligheten i magen og tør ikke håpe etter satse på flere babyer, men som du sier; "uhell" kan jo skje:) hihi:)

Rederbyggerinstinket har slått inn for fullt her i dag og fødeansiktet likeså så anytime nå:=)

Følger med på deg her inne og på gravide slitere da:)

Stor klem

Skrevet

hei.. vet ikke hva som er normalt å ikke men var på ultralyd i dag, å er akkurat 30 uker.. han blei estimert til ca 1400g:)

Skrevet

tror du ligger veldig på normalen da wimzah;)

undrer meg hvor lang han er da i forhold til sine snertne 1000gram.....note to self: husk å spørre om det neste gang:)

ja jeg skriver opp det jeg skal spørre om men hva hjelper det når surrehue meg glemmer å ta med boken min...eller den ligger i "feil"veske...eller jeg sitter der å tenker ååå så flink jeg var å huske spørre om lat uten å se i boken min...helt til jeg ser i den vel hjemme og har glemt halvparten av det som står der...urk...jaja...

maddemor jeg følger med deg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...