Lille tripsi Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 http://www.abcnyheter.no/node/115082 Hjalp på min samvittighet...
lille sprelle Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Sikkert - men det er jo greit å slippe slitasjeskader og annen dritt før tiden da.... og det å trene hele kroppen er jo beste måten å slippe unna det på. Jeg tror kanskje de som har kommet med denne saken, mener at det er blitt litt for mye hysteri og - etter min mening altfor lite glede ved det å bevege seg!
2søtesmåh Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 Problemet er vel at man ikke har tid til nok bevegelse lenger..30 min er ikke nok i løpet av en hel dag, 30 min med FORHØYET puls er nok. Ellers så bør man holde seg i bevegelse mye lenger enn det. Så om man har 15 min t/r bussen og man "gir på litt" hver dag har man den "trening" nok,- OM man f.eks har en jobb som krever bevegelse store deler av dagen. Barnehage, snekker, butikkansatt osv... Om man sitter på kontor, så er nok 30 min langt fra nok. Samme hvor høy puls man får opp. Da MÅ man kompensere med lengre trenignsøkter, såfremt man ikke "Hodler på" med noe hele ettermiddagen frem til leggetid. MEn treningsøkter kan være så mye, en gåtur i parken, en bærtur på fjellet, sykle seg en runde i nabolaget, ute og leke med ungene et par timer...Det er så mye mer enn å svette i en sal med 30 andre, trampe til man dør av kjedsomhet på en tredemølle, eller pumpe jern til man ser fanden. Beveglese i alle former er bra. Men man bør holde på lenge nok. SÅ finn noe man trives med er alfa og omega. Jeg trener 1t 6-7 dager i uka noen gang lengre økter, men sitter på kontor og buss/bil i til sammen 8 timer hver dag. SÅ sitter jeg og spsier middag, står rolig og LAGER middag og har en liten halvtime foran TV etter middag før jeg gjør husarbeid, leker med ungene, gjør ærender og det blir fort enda 2-3 timer uten særlig bevegelse...Og da MÅ jeg trene såpass lenge, så ofte, for jeg blir ellers rammet av hodepine, ryggvondt, skulderplager og en hofte som slår seg totalt vrang i tide og utide... FOr min del er 30 min hurtig gange alt for lite..Det vil si at det hadde vært nok og gå raskt til postkassen t/r..nestne 1kmhver vei nemmelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå