Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Stesønnen min går på skolen, og i klassen fins det en; Mohammed Younas Napoleon Aslak Embla Eir Karolius Jeg måtte le både en og to og tre ganger da jeg så klasselista Ikke det at alle navnene er fryktelige, men sammensetningen av uvanlige navn i en og samme klasse, var helt utrolig!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Aslak, Embla, Eir og Karolius er helt vanlige navn
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 Napoleon var det mest oppsiktsvekkende her syns jeg. Resten var ganske normalt..
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #5 Skrevet 12. august 2010 Mange av disse er da ikke uvanlige? Har du ikke hørt Aslak, Embla og Eir før?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #7 Skrevet 12. august 2010 da jeg gikk på skolen hadde jeg i min klasse: 2 stk Camilla Anita Heidi Hilde 2 stk Geir Morten Rune Steinar er det så mye bedre???
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #8 Skrevet 12. august 2010 Dere kan ikke mene at Karolius er et vanlig navn. Har aldri hørt det tidligere, så helt vanlig er det vel ikke. Ikke synes jeg det var spesielt fint heller, men det er sikkert en vanesak. (høres skikkelig hjemmesnekra ut)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #9 Skrevet 12. august 2010 Ikke på navn på mennesker nei De er vel ikke vanlige her enda (middels stor by) Eller har hørt Eir en gang, men vil ikke kalle det vanlig fordi jeg vet om ei venninne av ei venninne som heter det. Hva skjedde med Aleksander, Kristine, Silje, Stine, Kristian osv? Er de gammeldagse? Syns mange foreldre tar helt av når det kommer til navn. Hørt om de som kalte barnet for Adolf Hitler og mistet foreldreretten til barnet? Jeg synes ihvertfall det var mange uvanlige navn på en plass, men heldigvis reagerer ikke barna på det HI
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #10 Skrevet 12. august 2010 Hehe, samme her;) Hadde ikke mindre enn 2 Elin, 4 Marianne og 2 Daniel i klassen. Og nabolaget var fullt av Elisabeth, Kristine, Rune og Veronika. Det var tider det:-)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #11 Skrevet 12. august 2010 Karolius? Younas? Hahaha Da hadde jeg heller syns Camilla,Morten, Rune var bedre!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #12 Skrevet 12. august 2010 Aslak er et gammelt navn. Min bestefar heter Aslak og han ble født i 1923
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #13 Skrevet 12. august 2010 Hehe, nå vil jeg bare opplyse om at jeg VET at Mohammed er verdens mest brukte navn, og dermed ikke er uvanlig! Men det er uvanlig her i byen, derfor jeg tok det navnet med
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #14 Skrevet 12. august 2010 Jo, det var faktisk mange spesielle navn i en klasse. Selvom navnene Embla, Aslak og Eir finnes, så er de ikke vanlige! Jeg tror de aller færreste har møtt barn med disse navnene.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #15 Skrevet 12. august 2010 12.29 var HI. Og at navnene er gamle, fine osv sier jeg ingenting på Var bare det at jeg fikk helt bakoversveis av sammensetningen navn..Jeg er vel vant med disse "vanlige" navnene. Selv hadde vi; 2 christian 2 daniel 2 therese 3 stine 2 hanne Det er vel ikke bedre at alle heter det samme, men *hihihihi* jeg måtte virkelig holde tilbake latteren da jeg spurte hvilken kake han hadde fått i bursdagsfeiringa til Napoleon
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #16 Skrevet 13. august 2010 Hva slags mennesker er det som kaller sønnen sin Napoleon? Stakkars gutt.. Tenk når han blir voksen og skal søke på jobber.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #17 Skrevet 13. august 2010 napoleon med sin hær over Alpene dro! he he synes det vr mange spes navn ja!!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #18 Skrevet 13. august 2010 heh... bare han ikke får for vane å skjule ene hånda under jakka så går det vel helt fint
Gjest ->>- Skrevet 13. august 2010 #19 Skrevet 13. august 2010 Napoleon og Karolius var sære, men resten er da ikke så helt uvanlige. Med forbehold om at Younas ikke er norsk (eritreisk kanskje?).
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #20 Skrevet 13. august 2010 Aslak Sira Myhre og Aslak Nore. Bare to navn som dukket opp, men navnet støter man da på både titt og ofte? Hadde en Aslak i klassen og har nå en nabo som heter det. Det er ikke oppbrukt og poppis, men det kan da vel ikke kalles uvanlig på noe som helst måte? Digger navnet forresten:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå