Gå til innhold

Mage uke 17...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 17 uker i morgen og kjenner jeg er litt bekymret. Husker ikke hvordan det var sist svangerskap, men inbiller meg at jeg kjente tydeligere livmoren når jeg lå på ryggen da. Om morgenene er det en kul som står ut nederst på magen, men det er jo urinblæren. Når den er tømt er magen flat når jeg ligger på ryggen. Tørr ikke kjenne så hardt etter, men kjenner jo livmoren, men synes ikke den blir noe særlig større.

 

Jeg har en babywatcher så jeg vet at det er liv inni der, men likevel klarer jeg ikke roe meg helt.

 

Jeg leste at nå skal babyen være så stor som en appelsin, så da må jo livmoren være ganske stor, og tenker at da burde magen bule oppover når man ligger på ryggen?

 

Hvordan kjennes deres mager ut når dere ligger på ryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det som deg, at jeg kjenner livmoren tydelig om morningen -med full blære, men veldlig lite når blæren er tømt. Nå har jeg en del mage fra før, men likevel. Det synes ikke på meg når jeg ligger på ryggen, at det er noe ekstra inni der. Ser det selv når jeg sitter, gjerne med beina trekt opp foran meg i sofaen, for da blir den øverste delen av magen større/valken blir større... :s

 

Jeg hadde første dag på jobb i dag, og ingen som så rart på meg eller kommenterte noe. -Vi har ikke fortalt nyheten til noen enda. Ikke foreldrene eller ungene våre.. ;) -Og jeg er 17+0 i morgen ifølge tidlig UL.. 16+0 i dag i følge menstermin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16+3 i dag, og magen min kom for ca tre dager siden. Før det var det akkurat som du beskriver, bare kul når jeg måtte på do, men sånn plutselig var den der konstant hele tiden, når jeg sitter og ligger. Ekstra stor på kvelden når jeg har spist og drukket endel gjennom dagen.

Men det er jo så stor forskjell på når magene kommer har jeg skjønt, så det er nok rett før den spretter ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også i uke 17 i morgen og har det akkurat som deg. Var hos jordmor i dag men hun hadde ingen problemer med å finne den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er 17+5 i dag, og til meg vises magen knapt om jeg ligger på ryggen, men derimot er den tydelig når jeg står, så det er vel litt forskjell på folk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde heller ikke noe som helst mage omtrent da.. og kunne heller ikke helt fatte åssen den fikk plass inni der.. men det gjorde den tydeligvis:) Så virket det som den etter hvert beveget seg mer oppover og da ble det mer synlig mage, men den kan "hjemme" seg igjen de dagene den ligger med hodet godt nedi baki der.. og jeg er i uke 21.

Så ikke tenk på det:) Du har kanskje godt trente magemuskler? Jordmoren min sa at det noen ganger kunne holde magen en del tilbake fra å poppe ut så tidlig..

Plutselig en dag så er den der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...