Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg ang dagpenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde et vikariat på 80%, men etter at permisjonstiden min var over så var vikariatet mitt over og jeg har dermed bare en helgestilling igjen. Det betyr at jeg alltså har gått ned over 50% i stilling.

Jeg har fått invillget dagpenger og jeg tar også ekstravakter der jeg jobber. Sier alltid ja om jeg blir spurt. Men hvis jeg da feks en uke jobber over 50% hva skje med dagpengene mine da?

Jeg skriver jo alltid på meldekortet hvor mye jeg har jobbet. Men hvis jeg da f eks jobber mer en 50% en uke hva skjer da? Trekker de tilbake dagpengene mine da? Må jeg feks søke på nytt om jeg trenger dagpenger igjen?

Og jeg er aktiv arbeidsøker så jeg håper jo at jeg snart får meg en jobb;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De trekker deg bare for det du har jobbet. Du må ha jobb over det du får dagpenger for i 6 uker sammenhengende før de kan hevde at du ikke lenger har krav på dagpenger (sa de til meg da jeg fikk dagpenger og fikk en deltids vikarstilling)

Skrevet

Hvis du går tre meldekortperioder, altså seks uker uten utbetaling pga arbeid over 50% vil dagpengene stanses automatisk. Ikke fordi nav mener at du ikke har krav på det lengre, men for å sikre at du ikke bruker opp dagpengekvoten din.

(Du har fått innvilget 52 eller 104 uker, som telles fortløpende nedover så lenge du har vedtak. Når dagpengene stanses stanses også denne tellingen.)

Dersom dagpengene dine stanses kan du fremme krav om gjenopptak av dagpenger. Skjema finner du inne på nav.no. Da fortsetter du der du slapp før de ble stanset!

Håper dette var til hjelp ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...