Gå til innhold

Røyking og amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet å røyke når jeg planla å bli gravid. Jeg har vært ekstremt røyksyk til tider og tenker derfor at jeg gleder meg til å røyke etter svangerskapet. Men så var det dette med røyking og amming, hva mener dere? Det står diverse steder at det ikke er bra for barnet, men er det såpass skadelig at man absolutt bør avstå for å røyke i det hele tatt? Sjokolade er heller ikke bra for barnet, men det hindrer meg ikke å spise et par av dem om dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røyking og amming er i utgangspunktet ingen god kombinasjon. Men det anbefales at man ikke avstår fra amming selv om man røyker og ikke klarer å slutte. Fint om du klarer å begrense røykingen til rett etter du har ammet og ikke røyker 1-2 timer før du skal amme.

Det står litt om amming og røyking i det amme-heftet du får, eller har fått, på helsestasjonen eller på sykehuset.

Skrevet

Takk for svar, jeg får lese meg opp litt på emnet. Skulle gjerne sett statistikk på hvor mange som begynte igjen etter fødsel, kontra de som venter til ammaslutt.

Hi

Skrevet

Ikke ment sokm en moralpreken men hadde det ikke vært ok å ikke begynne igjen??

Husk at nå har du et lite barn du skal være rollemodell for!

Jeg sluttet selv da jeg skulle bli gravid og det kunne ikke falle meg inn å starte igjen.

Skrevet

Så fint for deg. Jo siden DU sier det, tror jeg jammen jeg lar være å begynne igjen! Haha. Det var ikke det jeg spurte om.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...