Gå til innhold

Når sluttet dere med dagluren`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er to år, og har i det siste brukt ca en time, på at han ikke sovner uansett.. Både i vogn og hjemme. Da tenker jeg at lurens tid kanskje er forbi? Og heller bli flink til å legge litt tidligere, ca kl 19?

Når sluttet dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår sluttet når han var to år. Det var, som med din, umulig å få ham til å sovne... I bhg lot de ham være våken og hvis de så han var veldig trøtt fikk han ligge litt i vogna og slappe av. Her hjemme tok vi gjerne en liten trilletur så han fikk slappe av litt. Gikk veldig greit å slutte med sovinga:) Vi legger ham kl19.

Skrevet

Ja, tror første vår var rundt to år også. Ikke så mye eldre hvertfall.

Men jeg vet om barn som tar en liten lur til de er tre også. Tror dette varierer veldig.

Jeg syns for egen del at når det krever så mye tiltak å få barnet til å sove som en times byssing uten resultater over lenger tid så er det ikke lenger verdt det... Da er jo barnet ikke trøtt nok. :)

Skrevet

Vår sluttet når han var rett over 2år. Da hadde vi gradvis kuttet ned hvor lenge han fikk sove på dagtid. Problemet vårt var at han uansett sovnet på dagtid (og det tror jeg han hadde gjort nå når han har fyllt 3år også, hvis han hadde fått lov), men hvis han sov på dagen, så sovnet han alt for sent på kvelden og de få gangene han sovnet til normal tid på kvelden, våknet han i løpet av natta og lå lenge våken da. Han har lagt seg ca kl19 fra han var ca6mnd.

Skrevet

Snuppa på snart 2,5 år sover ofte på dagtid, men ikke alltid. Vil hun ikke sove, så vil hun ikke..... da blir det gjerne litt tidligere legging, men det påvirker ikke når hun står opp.

Skrevet

sara på 2,5 sover litt i barnehagen (max en time) men dersom hun ikke vil sove, hopper hun bare over luren.

hjemme i helgene og i feriene er det veldig skjeldent at hun sover, kanskje dersom vi har vært på lekeland eller vært veldig aktiv, da er hun siliten nok til en lur!

i og med at sønnen din ikke sovner på dagtid, ville jeg ikke brukt noe mer krefter på dagluren. sara legger seg ca kl 19 30, forresten, de dagene hun ikke sover er hun ganske trøtt innen kl 19!

Skrevet

Eldstemann sluttet å sove på dagen da han var 4 år.

Snuppa er 2 år og 9 måneder og sover fortsatt bortimot 2 timer på dagtid. Tror jeg har noen skikkelige murmeldyr :P

Skrevet

Min lille er IKKE en sove onge !!!

Sluttet å sove på dagtid når hainn va 16 mnd :-(

Men har etter det sovet mye bedre på natta da :-)

Skrevet

Tusen takk for alle svar! :)

Da stresser jeg ihvertfall ikke med det, deilig. Så kan han sove om han er trøtt nok, hvis vi triller ute da.

Og satser på mer presis legging i stedet.

HI

Skrevet

Begge var ca 2,5 år.

Høres ut som om din er klar for å slutte. Herlig og praktisk å være ferdig med den sovingen ;)

Skrevet

Sluttet da han var 2 år.

Hadde behov igjen da han begynte i bhg, og sov ved behov til han var 2 år og 10 mnd.

Er nå 3 år og 2 mnd. , og sover aldri på dagtid lenger med unntak av lange kjøreturer o.l.

Skrevet

Ja, deilig å slippe å stresse med det ihvertfall, men da han sovnet i løpet av ti min, må jeg innrømme at det var litt godt med den lille pausen.. ;)

Skrevet

når JEG sluttet? det husker jeg ikke gitt...kan jo alltids spørre mamma..

Skrevet

ja, du kan godt legge 1830 også.

slutte med dagsøvn når ungen ikke vil sovne på dagtid.

her i hus har 3 åringen "sluttet"

-men ser han egentlig tregner det, for vi finner han sovende under bord, i sofa, i bilen annen hver dag ca rundt kl 16 :P

Skrevet

Ja, fint! :) Vil gjerne vite det, altså!

Skrevet

Her måtte vi slutte med dagsøvn da hun var 18 mnd, fordi legginga begynte å drøye veeeldig i tid, i tillegg til at hun våknet ofte om natta/ på kvelden. Etter at vi sluttet m dagsøvn går legginga unna på et par minutter og så sover hun endelig hele natta gjennom, juhuu=)

Skrevet

Førstemann sllutte da han var 2 år og 3 mnd men kunne fint ha sluttet et halvt år tidligere.

Slet da noen ganger med å få han til å sove både om dagen og natten.

Men jeg var gravid oghjemme med han og trengte den timen midt på dagen for å puste ut.

Andremann har akkurat blitt 2 år nå¨og sover dupp noen dager og andre dager ikke. Ser det an fra dag til dag, men få ikke sove lengre enn en time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...