Gå til innhold

Er jeg den eneste med denne svangerskaps plagen? (pupper)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skjedde for første gang ca i uke 7. Hvis jeg fryser er det nesten garantert at det skjer, men ellers skjer det nå og da selv om jeg ikke fryser... Hvor ofte varierer, minst en gang i uka, men i perioder hver eneste dag.

Brystvortene blir stive (jah, det er normalt og skjer så klart støtt uten at det har konsekvenser hehe) og så blir brystvortene helt lilla!!?! Det gjør utrolig vondt, helt sykt smerter, der det frister å raspe vekk hele brystvorta med en ostehøvel! Det kan umulig gjøre mer vondt i allefall.

Hvor lenge det varer varierer, den beste og raskeste måten å bli kvitt det er å dusje puppene i veldig varmt vann (evt i vasken hvis jeg ikke har tilgang til dusj), noen ganger gir det seg etter 3-4 minutter i varmt vann, mens andre ganger blir jeg stående i minst 10 minutter før det gir seg...

Er jeg alene om dette? :S Har søkt på nettet men finner ikke noe om mystiske lille og smertefulle brystvorter hehe

Og evt, noen som vet om det forsvinner etter fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg har aldri hørt om at de blir lilla nei. Men mine også blir ekstremt såre når jeg fryser og de blir sånn veldig stive. VELDIG vondt. Men det pleier å gå over ved at jeg (eeeeller mannen min hehe) holder varme hender på dem, helt rolig altså. Tror nok det forsvinner ja, for syns å huske dette fra første svangerskap. Er jo bare at de er ekstra følsomme når vi er gravide. Men mine blir altså ikke lilla.

Skrevet

Kjøp ammeinnlegg i ull og legg de i BH'n.

Det er det beste tipset jeg kan gi.

Jeg har og overfølsomme brystvorter, men mitt problem er litt anderledes. Den ene har plutselig bestemt seg for å krype innover.

Ull hjalp :)

Skrevet

ZIZ; ene min og har bestemt seg for å gå innover... morro morro gitt....

ville kjøpt ullinnlegg jeg og å sett om det blir bedre da, høres smertefullt ut!

Skrevet

Jeg hadde samme problem da jeg ammet snuppa mi. Hvis det blei kald ble de helt stive og LILLA, nesten svarte, en liten stund. Har ikke skjedd etter jeg var ferdig med å amme henne.

Skrevet

Har akkurat samme greia her, men aner ikke hva som kan hjelpe mot det... Håper virkelig det gir seg etter fødsel ja...

Skrevet

Hei, jeg hadde det akkurat som deg i mitt første svangerskap, helt forferdelig vondt, er akkurat som du beskriver det med smerte og farge på vortene, i dette svangerskapet har jeg heldigvis bare kjent det såvidt noen få ganger.

Hjalp kun med varm dusj eller varm klut på puppene, og unngå å fryse. Jeg prøvde ren ull innlegg inni bh`n men hjalp ingenting. Så jeg prøvde å ikke fryse, men det kom også om jeg trente og ble svett og jeg ble kaldere etterpå.

God bedring, føler virkelig med deg, får vondt bare jeg tenker på det.

Skrevet

Hei,

jeg har samme problemet, og har hatt det siden uke 20 eller noe sånt. Jeg legger varm klut på så går det over etter en stund. Når det er regn eller tidlig på morgen/kveld og jeg skal ut bruker jeg amme innlegg i ull, det eneste som forebygger;) Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...