Gå til innhold

Hvor gjør dere av søsknene ved fødsel?? (samme som 3.tri)


Vikinghuldra ♂04♂10♀13

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 5, snart 6 som er samværsbarn, bor hos meg. Jeg vil helst ikke at han skal dra til faren sin når vi drar på sykehuset for jeg tror ikke han vil takle det "riktig". Dvs jeg tror han vil prate "feil" om det til Adrian - som har veldig store forventninger og gleder seg, samtidig som han er i en alder hvor det fort kan komme tanker om at han blir mindre viktig for meg. Vil ikke at han skal tro at "nå skal jeg bo hos pappa siden mamma får ny baby" e.l. Jeg har jo prata med Adrian om dette og sagt at han alltid vil være like viktig for meg og at jeg kommer til å elske ham like mye for alltid, men uansett. Tror hvertfall ikke at faren er den rette barnevakten i dette tilfellet.

 

Bruker dere besteforeldre? Tror jeg skal spørre faren min, for han og Adrian er "bestevenner" og han kommer nok til å være mer rolig enn mamma (som får sympatirier og blødninger hehe). Er imidlertid ikke sikker på hvordan pappa vil takle å levere ham på skolen, men det må da kunne gå... Har deres barn fri en dag fra skolen ifb med dette? Eller går livet som før, bare med barnevakt??

 

Og kjører dere barnet til barnevakten? Eller kommer dem til dere og passer barnet, feks på natterstid - hvis det er besteforeldre feks, slik at det blir mindre drama for barnet?

 

Opplagt mitt andre barn dette, men er veldig hønemor når det kommer til Adrians følelser.. Fort bekymret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har alliert oss med min tante, og naboer hvis det skulle skje om natta.. Er litt spent ja! Hvis det skjer på dagtid så får pappan ringe og avtale at naboer henter barna på skole og barnehage, og så får han selv dra hjem på ettermiddag/kveld for å hente dem hjem.. Håper igrunn det skjer på dagtid, slik at de kan komme og hilse på på kvelden alt hele gjengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alliert oss med min fars kjæreste. Hun kommer hit på natten hvis det skjer noe og kjører barna i barnehagen så får pappaen dems hente dem der hvis fødselen er over til barnehageslutt. Da må dem jo selvfølgelig få komme og se babyen og etter det vil pappaen være hjemme med dem til vi kommer hjem.

 

Vi har også back up med naboer og venner hvis noe skulle skje med barnevakt nr 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi aner ikke rett og slett. Begge våre familier bor langt unna. Jeg har broren min i nærheten, men han jobber jo og det gjør også alle venninner. Mamma har tilbudt seg å komme ned et par uker før termin og bo hos oss slik at hun kan passe gutten vår og det takker vi nok ja til. Skulle fødselen starte før er jeg neimen ikke sikker på hva vi gjør. Får satse på at fødselen starter på kvelds- eller nattestid så kan kanskje broren min passe. Har heldigvis god tid til å finne ut av det på. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det nok besteforeldre som stiller opp, jeg har veeeeeeldig god tid å finne ut av dette på, men det blir nok det naturligste for oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det enten min mor eller svigers. Har ikke bestemt oss ennå, men må finne ut av det etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tidligere alliert meg med tante (barn 2) og faktisk var barn 1&2 i barnehagen da vi fikk nummer tre, så det ordnet seg selv :-) (hadde da alliert oss både med tante og nabo).

 

Denne gangen kan det hende at svigermor eller min mor kommer for å bo hos oss noen dager i forbindelse med fødsel, men vi har ikke avklart det ennå (litt for tidlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besteforeldrene pleier å komme å hente ungene...

Blir litt annerledes når man har flere barn, så kanskje vi må dele de opp..

De er godt forberedt på å reise til besteforeldre, enten det er bestefar og mommo eller farfar og farmor...

 

Har lagt en del kriseløsninger hvis de begge er bortreist,...ringer da noen av hans venner, eller mine venniner..

 

Er liksom ingen krise..Alt ordner seg..

Nesten vanskeligere å få pass til hunden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mini ble født var det svigermor som måtte trå til og passe storebror (hun bor nærmest, ca 5 min fra oss, og vi måtte dra midt på natta)... Hadde både

svigermor og mine foreldre på "vakt", men det ble lixom hun som passet best akkurat der og da siden mine foreldre bor 30 min unna...:-)

regner med vi gjør det på samme måte denne gangen, så stiller de opp de som det passer best for:-) mine har ikke begynt på skole ennå , men tror rett og slett jeg bare hadde latt det være opp til barnevakten å avgjøre om de hadde de på skole eller ikke...

Her blir det nok til att barnevakten kommer hjem til oss... Uansett når på døgnet det skjer noe:-) da har de lixom alt de trenger tilgjengelig...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på det, selv om det er det en stund igjen. Har ingen familie i byen, og vår (til nå) faste barnevakt får barn 3uker før oss...

Både mor og svigermor kommer gjerne noen uker termin og bor hos oss, men helt ærlig da tror jeg jeg blir sprø, intet mindre. I tillegg blir den som "ikke blir valgt" sur og lei seg for at vi da ev. har valgt den andre... -Det går bare ikke!!!!

 

Vi får alliere oss med noen venner (men det er ikke så lett når de aller fleste har små baby'er!), i verste fall veit jeg at jeg kan ringe to av de andre mødrene i barnehagen om det skulle skje noe f.eks. på natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...