Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Noen leger eller sykesøstre her? Ikke spør hvordan, men jeg har klart å sprute ca en dl kokende fett over meg selv. Resultat: forbrente områder på håndledd og bringe på størrelse med 50 lapper ca. (pluss ymse mynter i fjeset :-( ) Jeg har kjølt ned som man bør. spørsmålet er: bør jeg få noen form for oppfølging for dette, eller leger det seg selv?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Jeg ville ringt legevakta og fått noen til å se på det snarest! Kanskje de har noe å smøre på for å begrense både smerte og skade.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 Jøss, du må jo være mentalt tilbakestående. Sukk. Føler du at du er døden nær? Nei? Da går det sikkert bra, men svir det som et helvete og åpne blemmer/sår SÅ RINGER DU LEGEVAKTA!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 smør på watergel, masse...så leges det selv. er dette noe du ikke har i hus, så skaff det, veldig veldig effektivt middel.
Gjest Skrevet 11. august 2010 #5 Skrevet 11. august 2010 Jeg tror du heller skal ringe legevakta å spørre enn å satse på at en tilfeldig forum-skribent faktisk er det de utgir seg for å være. Brannskader kan være alvorlig.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #6 Skrevet 11. august 2010 Du må komme deg ned på legevakta. Ikke ring engang. D bør sees på av en lege.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #7 Skrevet 11. august 2010 Hvordan ser de forbrente områdene ut nå? "Bare" rødt, eller blemmer også? Og hvor mye har du forbrent? Er det en 50-lapp på håndledd og en på brystet, eller er det flere?
HvittHus Skrevet 11. august 2010 #9 Skrevet 11. august 2010 Du bør absolutt kontakte lege. Er selv brannskadeoffer, og slike skader skal alltid ses på av helsepersonell. Håper du har kjølt ned området minst en halvtime slik at brannsåret ikke fortsetter å utvikle seg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå