Tipp topp Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Så lenge det ikke er veldig mye puss så kan de etter de nye retningslinjene fra folkehelsa gå i barnehagen. Trenger ikke ha startet noen behandling, men mange barnehager er ikke oppdatert og krever dette likevel.
♥ McQueen♥ Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 Hos oss krever vat barnet har startet behandling. Forferdelig smittsomt det der...
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 Krever startet behandling her også. Det er grusomt smittsomt...
It's all about me Skrevet 11. august 2010 #5 Skrevet 11. august 2010 Så smittsomt som det er synes jeg alle med litt samvittighet burde holde barnet hjemme til behandlingen er startet. Også for barnets skyld da det kan blusse opp kjempefort og ikke alltid er like behagelig.
Fire småtroll Skrevet 11. august 2010 #6 Skrevet 11. august 2010 Nesten all øyekatarr skyldes virus som blir borte på 2-4 dager uten behandlig. Kan bare dryppe og vaske forsiktig med saltvannsdråper.. Helt unødvendig med antibiotikadråper på virus, det hjelper faktisk ingenting og barnet smitter de andre uansett om de blir dryppet eller ikke. Det er derfor retningslinjene er forandret. Det blir brukt veldig mye unøvendig antibiotika! Blir det hvite på øyet veldig rødt, og pusset værre i løpet av 3-4 dager er det antagelig bakterier og lege må kontaktes.
Berta_78 Skrevet 12. august 2010 #7 Skrevet 12. august 2010 Vente! I barnehagen hos oss kommer en av guttene jevnlig med grønt gørr i øyet. Og det slår ikke feil; innen en uke er de andre barna smittet. Det gjelder også andre infeksjonssykdommer, det starter bestandig hos ham, og han er aldri hjemme fra barnehagen. Jeg er dødsirritert på foreldrene til den vandrende smittebomben.
2søtesmåh Skrevet 12. august 2010 #8 Skrevet 12. august 2010 Varierer fra kommune til kommune. I nabokommunene får ikke barna gå i barnehage med mindre de har fått dråper. (søskenbarnet mitt jobber i barnehage der) I min kommune så får de komme uansett..Det er smittsomt FØR det er synlig også, så alle barna er emst sannsynlig "smittet" alikevel. Og kommunene har funnet faren for resistente baktierier som mye større enn en "epidemi" av øyekatarr...SÅ derfor har de utelatt det...Her skrives resept på øyektarrantibiotika ut KUN ved "alvorlig" utbrudd. F.eks begge øyner er gjenklistret og man blir invalidiser pga dette..... Videre så er retnignslinjer for diare/oppkast på 48 t ved småbarn og 24 t med storbarn/skole det samme og 24t etter feber.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå