Tøysetipp Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Jenta mi har infiserte brannkopper, som ser skikkelig stygge ut. Hun er på dag nummer to med antibiotika. Synes det ser skremmende ut ifht. skolestart på mandag. Må alle koppene være helt borte for at hun kan gå på skolen?
velger nick en annen dag Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Datteren min hadde også infiserte brannkopper og gikk på antibiotika.Snakket med legen og helsesøster og hun fikk gå på skolen så sant vi dekket brannkoppene til med gas,tape osv.Det gikk veldig greit for oss siden hun hadde nokså avgrensede områder og antibiotikan virket raskt. God bedring.:-)(til datteren din altså)
Tøysetipp Skrevet 11. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2010 Hun har flest i ansiktet/nakke/rygg så det blir litt avansert og dekke henne til. Med mindre hun vil se ut som en mumie. He he.. Tok det lang tid før alle koppene var borte hos din datter? Takk for det, og tusen takk for svar:-)
velger nick en annen dag Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 *S* mumiedrakt er kanskje ikke det store.....? Datteren min hadde en brennkopp på haka, og hun måtte gå med hele haka plastra....ikke veldig poppis, men effektivt..:-) Mener å huske at de tørket opp i løpet av noen dager, men rødheten og merkene vedvarte en god stund...(noen uker tror jeg, husker så elendig dårlig...)
ariel78 Skrevet 11. august 2010 #5 Skrevet 11. august 2010 Vi er på 4 dagen med antibiotika og jeg syns de har tørka ganske bra opp. De er jo selvfølgelig synelige, men vesker ikke så mye lengre. Legen bandasjerte datteren min og smurte på salve, vi fikk beskjed om at vi skulle skifte bandasjer hver kveld, men hun har alle på overkroppen så da er det litt enklere enn i ansiktet..
Tøysetipp Skrevet 11. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2010 Hva slags salve var det? Jeg ser at de har tørket ut litt, men de er fortsatt veldig røde rundt.. Hun har feber som bare øker:-( Hun ser ut som en kjøttkake i ansiktet:-(
solei Skrevet 12. august 2010 #7 Skrevet 12. august 2010 Du kan jo smøre på krystall fiolett...lilla stoff. Da ser de kule ut og hun kan vise de( gjerne ikke i ansiktet). Det fikk jeg til mine når de hadde brannkopper. Husker ikke om det var på resept. Hvis hun har feber som øker ville jeg kontaktet lege igjen. Mulig hun må ha en annen antibiotika. Brannkopper kan være skikkelig infisert og vanskelig å bli kvitt. Det vil si at en må prøve flere typer.
MammaTil2 Skrevet 12. august 2010 #8 Skrevet 12. august 2010 BRULIDINE-salve funker på brannkopper, men jeg tror det tar lenger enn en uke når du ikke får dekket de til. Væsken fra sårene lager nye kopper ved siden av de gamle, så det er en evig runddans.. Mine fikk antibiotika-resistente brannkopper, så eneste løsningen var rensing, smøring og bandasjering to ganger pr dag. Da fikk vi endelig bukt med de. (Trenger vel ikke si at alt tøy og håndduker! må skiftes hver dag og vaskes på 60 grader for å drepe bakteriene.)
Honningmelon Skrevet 12. august 2010 #9 Skrevet 12. august 2010 Æsj, det var jo kjedelig rett før skolestart da Min gutt fikk det da han var 2 år på hendene, men kunne ikke få antibiotika da det ikke ville hatt noen effekt. Så vi smurte med Basimycin salve x 2, og renset og plastret x 2 hver dag. Alikevel tok det 1 mnd før han var kvitt det Mulig det går kjappere med antibiotika. God bedring, og håper hun er bra til skolestart!
ariel78 Skrevet 12. august 2010 #10 Skrevet 12. august 2010 Vi fikk fucidin ( skrives ca sånn) salve på resept av legen. Fikk beskjed å smøre på morgen og kveld og dekke sårene til med bandasje. Får håpe det gir seg til mandag, kjedelig å gå glipp av første skoledag..
♥♥ ? ♥♥ Skrevet 12. august 2010 #11 Skrevet 12. august 2010 Merkelig av legen din og skrive ut fucidin da brenkopper er restente mot den salven/cremen ! Gå og kjøp brulidin heller du den virker og er reseptfri !
Tøysetipp Skrevet 13. august 2010 Forfatter #12 Skrevet 13. august 2010 Takk, så mye for svar:-) Hun er blitt bedre- dvs. koppene har krympet, men jeg skal kjøpe fucidin i morgen etter at jeg så svarene:-) Jeg ringte skolen og læreren hennes mente hun kunne gå på skolen dersom koppene var tørket inn:-)
ariel78 Skrevet 13. august 2010 #13 Skrevet 13. august 2010 Hm, jeg har ikke greie på sånne ting, men den har ihvertfall virka veldig bra. Nå er sårene blitt helt lyse og tørka inn så det er nok ikke behov for så mye mere smøring.
Tøysetipp Skrevet 13. august 2010 Forfatter #14 Skrevet 13. august 2010 Glad for alle tips:-) Flott at det har virket for dere. Hva med arr?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå