Gå til innhold

Hvilken krem til atopiske barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker en god fuktighetskrem når de ikke har eksemutbrudd og på en krem når de har eksem utbrudd. Har ei lita jente på 19 mnd som HELE tiden har eksem :/ Når hun er fin i huden klør hun om natten, også blusser eksemen opp på nytt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aderma exomega. Finnes på apoteket.

Smør ofte, flere ganger per dag. Ikke bade henne for ofte, helst kun en gang i uken. Ikke bruk ull, og ha det litt kjølig på soverommet.

På selve eksemet har apoteket en krem med 20% karbamid. De oppbevarer den i kjøleskapet. Pass på at du får 20% og ikke 10%.

Karbamid er et legemiddel for ekstremt tørr hud. Er helt ufarlig og er ikke det samme som kortison.

Skrevet

Vi har alltid brukt den vanlige fra Aderma... Under skikkelige utbrudd har vi i tillegg smurt med Apolar kortisonkrem. Den er på resept. Noen ganger har vi måttet bruke våtbandasjer også, men nå ser det ut som hun har vokst i fra det værste :-))

Skrevet

Canoderm er kjempebra, vi smører med den hver dag og nå har hun nesten ikke eksem. Bare en liten flekk her og der noen ganger.

Skrevet

Vi har fått Locoid på resept når det er utbrudd, andre har ikke hjulpet.

Ellers bruker vi Aderma Exomega.

Skrevet

Takker for svar! Fikk anbefalt hydrokortison fra fastlegen men synes ikke den hjelper..

Skrevet

Hvis hun har mye eksem, så bør dere få en sterkere kortisonkrem på resept, slik at dere får vekk det verste. Så må dere være flinke til å smøre henne etterpå, slik at det ikke bli ille igjen.

Skrevet

Vi må nok det ja.. Har toppet seg i det siste med eksem, melkeallergi og søvnløse netter. Huff.

Skrevet

Det finnes krem uten kortison, Elidel, som fås på resept. Denne brukte vi, og jeg vil si jeg synes den var veldig god. Den er dyr, men vil si den er verdt forsøket. Er selv ikke veldig glad for kortison til små barn, så fikk derfor denne.

Skrevet

Jeg bare må si at det er viktig å smøre med krem 10min etter kortisonholdige kremer. :)

Blir ikke det gjort blir det vondt værre, siden kortison i seg selv er uttørrende.

Leger er veldig dårlige til å gjenta seg selv på dette! Men etter min mening kan det ikke sies for ofte ;)

Det er veldig forskjellig hvilke kremer som er gode! Den som er the only one for enkelte kan fremkalle utbrudd hos andre.

Dere må egentlig bare prøve dere frem. Så er det viktig å bytte kremer.

Finner dere en som er god er det feks lurt å bruke en annen type krem mellom hver tube av den som er virkelig god.

Bruker en bare en type krem, så vil den slutte å funke etter en tid. Huden blir mettet.

Aderma sin Exomega er en veldig god krem. Den er tykk, fet og helt genial for eksemhud! Men den er basert på havre-ekstrakt så enkelte -derav meg- tåler den ikke. Men den er definitivt verdt et forsøk, for jeg er i fåtall.

Skrevet

Signerer ano`num. Vil likevel tilføye at det finnes et "lillabad" som er helt supert. Vi har badet vår jente i dette når hun har hatt utbrudd. Det demper/lindrer kløen og hjelper mot eksem. Det viser også hvor nye utbrudd er på vei slik at man kan få behandlet disse plassene med kortison før de har brutt ut. Dermed kan man bli kvitt eksemen på et tidligere tidspunkt. Nå er det en stund siden vi har brukt det, men tror navnet er noe slikt som kaliumkoloriod. Om du sier på apoteket at det er et lilla pulver til badet mot eksem så skal de vite hva det er. Etter badet skal prosedyren være slik som ano`num sier. Etter hva vi har fått vite på Voksentoppen. Husk at man ikke må få dette badet i øynene. Barnet må også sitte i ca 20 min hvor det har eksem. Vi brukte det på vår jente første gang når hun var 15 mnd.

Skrevet

TL smøres morgen og kveld med Decubal Repair,og vi er kjempefornøyd med den. I eksemperioder smøres hun med Mildison først , og så decubalen når mildison har trekt godt inn i huden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...