noegodtivente Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Jeg har en jente som blir 4 år i des. Vi har prøvd å få nr 2 siden mai -09. Nå er jeg endelig gravid, barnet kommer forhåpentligvis i April 2011 Hadde egentlig håpet på to barn litt tettere i alder.... Det blir fire år mellom barna viss alt går som det skal, tror dere at de vil ha noen glede av å leke sammen når det blir så stor aldersforskjell??? Noen som har barn med stor aldersforskjell, som kan fortelle meg litt hvordan det er???
~La luna~ Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Mine er 8 og 3, og venter nr 3 nå. Synes det har gått veldig bra jeg! Mine har masse glede av hverandre. Unger leker jo ofte best med de på sin egen alder, og det stemmer nok. Men jeg ser ikke på det som noen utfordring å få de til å leke sammen. de finner egne kompromisser, og leker hverandres leker. Jeg synes du bekymrer deg unødvendig :-) Gode søkenrelasjoner og hvordan man velger å gjøre ting har jo også litt å si. Dessuten lærer hun minste masse av en flink storebror :-)
Tredje drøm Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 Våre to barn er 11 og 5 år, og nå er nr 3 like om hjørnet. Barna våre har masse glede av hverandre. De leker sammen og de krangler sammen, akkurat som de fleste søskenpar. De søker jo mye til venner på egen alder, men det er likevel ikke noe problem å være sammen bare oss i familien. Veldig kjekt med at eldstemann også kan hjelpe litt til og passe lillesøster. Man har jo aldri noen garanti for at søskenene skal gå godt sammen, enten det er stor elller liten aldersforskjell. Det kommer an på kjemi, men også hva man som familie/foreldre vektlegger.
delfinia3 Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 Hei du :-) Jeg har to jenter på 13 og 5 år, og lille spire i magen... Jentene er akkurat som tette søsken, de elsker hverandre og krangler om hverandre. Eneste om du kan kalle det en forskjell, er at du får mere tid til å kose deg med babyen når den kommer. I og med at den første er såpass stor... Har jo venne par som har to tette og badehette, og de synes det er slitsomt til tider. Og de får heller ikke kost seg like mye med babyen, når første mann er så nært i alder. Uansett....kos deg masse. Barna dine kommer til å få masse glede av hverandre <3
Blubblubb Skrevet 12. august 2010 #5 Skrevet 12. august 2010 Har akkurat samme aldersforskjell som du vil få mellom dine, og det er helt topp! Den eldste er blitt så stor at hun ikke trenger bleier, kan gå selv og til og med hjelpe til med å hente ting eller være med å stelle babyen. Det er mindre slitsomt å ha litt avstand enn å ha dem tett. Vi har en hver og de leker likevel veldig fint sammen. Storebror er den store store helten, og han er veldig omsorgsfull og passer på lillesøster. De er svært forskjellige som personer og kan selvfølgelig sloss og krangle, men de har også mye glede av hverandre.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 12. august 2010 #6 Skrevet 12. august 2010 Det går nok strååååååålende =0) har 2 med 16 måneders forskjell. Når mini blir født er prinsessene 4 nesten 5 og 3.
*Vaskepott* Skrevet 12. august 2010 #7 Skrevet 12. august 2010 Her blir det nesten 14 år mellom nr 1 og 2, satser på at det går helt fint:)
noegodtivente Skrevet 12. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 12. august 2010 Tusen takk for mange fine svar. Da satser vi på at søskenkjærligheten blomstrer. At de blir glad i hverandre er jeg ikke i tvil om, men om de vil leke sammen får tiden vise. Tusen takk alle sammen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå