Gå til innhold

Jenta mi HYLER av smerte :( :(

Puppeguri m/ 2 små dramaqueens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår kveld begynte jenta mi (3 år) å hylskrike da hun følte hun måtte tisse. Tenkte med engang UVI, men var usikker. Siden hun sovnet fint, så tenkte jeg vi kunne se det an til morgenen. Idag morges har det bare blitt verre... hun HYLER av smerte og jeg har aldri hørt henne hyle sånn før. Jeg holder på å begynne å hylgrine selv hver eneste gang!

Fikk levert urinprøve til lege, men den viste altså INGENTING utslag.. Jeg kunne ikke fatte det! Han sjekket henne og såg at hun var sår og rød nedentil innfor kjønnsleppene.

Dette kan jo selvfølgelig ha forklaring med at det svir og gjør vondt når det kommer urin på. Men hun har da vært sår før og har aldri hylt slik som dette... :( Hun går å holder seg på tissen hele veien og vil ha bleie på. (har sluttet med bleie denne sommeren)... men lar henne gå med det ettersom hun småskvetter og ikke vil ha truse. Hun sitter å hopper på gulvet og holder seg for skrittet og HYLER av smerte hver gang.

Hun nekter å tisse på do. Prøver jeg så hyler hun av redsel og sier det er vondt :(

Har smørt henne med Bacimycin salve, etter råd av lege.. Og håper dette skal virke.

Men er det virkelig sååå vondt å være sår der nede? klarer ikke slå fra meg tanken på UVI.. men urinprøven var jo negativ :S

Føler meg hjelpesløs her og har bare lyst å hylgrine hver gang hun hyler og griner til :( er helt forferdelig å se henne ha så vondt å ikke kunne gjøre noe :( Har enda ikke fått lagt henne heller, selv om det er 2 timer etter leggetid:( Huff..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har noen råd?

Skrevet

Uff, så forferdelig, skjønner godt det er vondt å se henne sånn :(

Når begge mine har vært såre/røde nedentil har jeg brukt Inotyol-salve. Det forhindrer at urinen kommer i direkte kontakt så det ikke svir så mye.

Fortsetter det hadde jeg ringt til legen igjen jeg altså, må jo kunne anbefale noe ås møre med i såfall.

Lykke til!

Skrevet

Har de sendt prøven til dyrkning da?? De fikk ikke utslag på uvi på min datter heller, men etter at den var sendt til dyrkning fikk de utslag og hun måtte behandles...

Skrevet

å? hm.. nei ble ikke sendt til dyrkning :(

Får ikke håpe jeg lar henne gå rundt med UVI. Er plaget med det selv og vet hvor vondt det er :(

Skrevet

Tror jeg hadde kontaktet lege igjen jeg altså. Hør om de kan sende den til dyrkning. Har hatt mange såre barn opp igjennom, men det her høres jo veldig ut som UVI og ikke vanlig sårhet. Men hva vet jeg..

Skrevet

Leverte urinprøven til veninna mi, hun jobber på legekontor. Fikk komme inn sånn spesielt, fordi jeg kjente henne. Så hun har nok tømt ut urinen:( Men får prøve å få tatt en ny imorgen og evt. be de sende til dyrkning.

Hvor lang tid tar det før en får svar?

Skrevet

Godt mulig hun har sopp infeksjon og det kan være like vondt som UVI, vask etter hvert toalettbesøk med myk klut fuktet med lunkent vann eller skyll med lunkent vann, gi henne Biola eller lignende og smør med soppdrepende salve, canesten hvis ikke den du har fått av legen funker, men Bacimycin salve skal også ta enkelte typer sopp vet jeg.

Skrevet

Smør på tykt lag med sinksalve isteden! Da kommer ikke tisset i nærheten av det som er rødt og sårt ihvertfall... og ta en ny tur til legen med enda en urinprøve i morgen for sikkerhetsskyld.

Skrevet

Hei,

hvordan går det med jenta di?

Gjør som Zitara over her skriver! Om natten, tror jeg at jeg ville tatt på et tynt lag potetmel - det hjelper så utrolig godt på sår hud!!! Men zinksalven gjør jo at tisset ikke kommer innpå huden - så en liten kombi av det!!! Hjelper jo ikke med begge deler på en gang,da - men hadde så absolutt latt henne gå litt med potetmel før påsmørning av zinksalven, for å roe ned det røde:)

Lykke til, håper det går fort over!

Skrevet

UPDATES!! :)

Var til lege igjen, leverte urinprøve. Fortsatt ikke noe utslag. Sendte den inn til dyrkning. Vi fikk uansett kur, fordi hun hadde alle symptomer og var ikke lenger sår etter en natt med smøring.

Hun var bedre veldig kjapt og dagen etter kuren var smertene/svien osv helt bort! Det var nok en UVI :)

Nå er vi ferdig med kur og jenta mi er helt frisk :)

Tusen takk for tips og råd alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...