Gå til innhold

Til dere med tørt hår, her kommer et supertips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tørt og slitt hår og har prøvd alt av frisørprodukter, redken, joico, kerastase, tigi, you name it. Visst hjelper disse produktene, men håret er jo fortsatt slitt.

Har den senere tiden lest i flere skjønnhetsblader om et nytt produkt som heter moroccanoil, og som alle kjendiser og modeller bruker i håret sitt. ( ja, jeg er en sucker for slikt:)

Produktet finnes ikke i Norge, som jeg vet, men jeg bestilte på ebay. Fikk flasken igår og hadde i håret. Fytt i katta! Håret ser jo helt nytt ut. Skikkelig blankt og fint, de slitte tuppene er som borte. Fikk massa kommentarer på jobben idag, at håret så så blankt og fint ut.

Det er en olje som man har i håndkletørt hår. Håret blir ikke fell eller tungt av oljen heller. Helt utrolig. Den heter moroccanoil oil treatment. Jeg betalte litt over 200kr på ebay. Kjøpte av selgeren som heter sephu6 og fikk flasken etter tre dager.

Og, nei, jeg jobber ikke for dette selskapet, er bare i overkant ivrig for slike ting:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm. Det er notert:)

Kan også anbefale Sebastian PENETRAIT-serien, det er det beste sjampoen/balsamen jeg noen gang har brukt, jeg har rett og slett et kjærlighetsforhold til den!

Jeg har vanskelig hår, tykt og slitt og krusete og bare rett og slett vanskelig hår, hehe.

Skrevet

Jeg kikket også på den, men har lest at den ikke kan sammenlignes med moroccanoil, så jeg turte ikke å bestille den. Men si fra hvis du prøver den, interessant å høre erfaringer!

Skrevet

H aha nei, du overtalte meg akkurat til å prøve moroccanoil:)

Skrevet

Det er det samme, det står at den er laget av marokkansk olje. Den skal jeg ha!

Skrevet

Si fra om den er bra når du har prøvd den!!

Skrevet

Takk for tips! Jeg er ikke plaget med slitt hår (ifølge frisøren), men jeg har et forferdelig brusete og uregjerlig hår, fordi håret mitt bare er sånn enkelt og greit. Det ENESTE som funker er rettetang. Shampo, stylingprodukter etc, det funker ikke for fem flate øre. Uansett hvor dyre, eller gode skussmål de har fått.

Så nå kan det hende jeg skal prøve ut tipset ditt da :)

Skrevet

Håper du blir like fornøyd som jeg er!

Skrevet

Leste litt om det. Er det mer for krøller eller krusete hår, eller er det for alle typer hår? Kjøpte du bare olien? Hva med de andre produktene?

Skrevet

Det er for alle typer hår, jeg har helt rett hår. Det finnes en type for krøllete hår også, men den har ikke jeg prøvd.

Jeg har ikke kjøpt noen andre produkter fra merket. Bruker vanlig frisørshampo/balsam og kur.

Skrevet

Jeg tenkte dette mått være om den oljen:) Har ikke prøvd den men det SKAL jeg gjøre. Har hørt om den før men kun igjennom blader osv...

Kjempebra med anbefalinger fra noen som har prøvd den:)

Skrevet

Ja, prøv! Jeg sitter og tar på håret mitt hele tiden nå, hehe. Og går og ser i speilet. Er helt fantastiskt. Håper alle blir like fornøyde.

Skrevet

Nå har jeg bestilt den fra den samme selgeren som du kjøpte av. Gleder meg til å teste den ut :o)

Skrevet

Ja, gled deg!

Skrevet

Er det nok til flere behandlinger,eller er det en èngangskur?

Skrevet

Hvis dere ikke vet det, så koster varen over 200kr, så det kan bli mva i tollen. Bare slik at dere er klar over det. Min pakke ble ikke stoppet.

Skrevet

Det er en hel flaske, og man bruker veldig lite av gangen, så den holder nok lenge.

Skrevet

dette vil jeg gjerne bestille, men er ikke grensen for å få det tollfritt 200 kr? ser ut som det blir litt mer på ebay?

Skrevet

Dette måtte jeg jo sjekke ut litt mer :-)

Ser at det er arganolje som er oljen i dette produktet, men at det for det meste består av div siloksaner og silikoner... Men får jo kjøpt ren arganolje (og da kan man i tilleg bruke den både på huden og i maten, he, he) - og det er å få tak i på helsekost og norske nettbutikker.

Noen som har testet ren arganolje i håret??...

Skrevet

Hvis dette inneholder mye silikon, vil håret se bra ut en stund og deretter blir det flatt, tungt og ser fett ut. Silikon legger seg som en hinne på håret og i hodebunnen og kan da skape hodebunnsproblemer. Spesielt hvis det ikke er vannløselig silikon.

Om noen husker produktet Wash'nGo eller Pantèn ProV, inneholder disse også mye silikoner som fikk håret til å se blankt ut.

Ved lang bruk av f.eks Wash'n Go, ble det f.eks vanskelig å få tatt permanent på enkelte hårtyper. Men produktet kunne fint brukes til bilvask da det virket vannavstøtende.

Bare til informasjon... =)

Skrevet

Det er i shampo det er problemer med at silikon ikke er vannløslig. Det var problemet med Panten ProV osv. Jeg så mange med veldig stygge hodebunner pga de produktene.

MEN stylingprod. osv inneholder som regel silikon og de er vannløslige og ikke farlige. Jeg vil anta at dette er mer som et stylingprod. siden det ikke skal skylles ut slik en shampo og hårkur skal. Derfor er det ok at det er silikon der, for silikonen er dermed vannløslig.

Skrevet

Er det noen som har link til han selgeren?

Finner produktet, men ikke selgeren.

Finner ikke noe sted det går an å søke etter selgeren...

Trygt å kjøpe fra noen man vet er seriøse.. :-)

MÅ jo selvfølgelig prøve dette!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...