Nr-2-i-magen Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Jeg tok en sånn hjemme strips. Skulle sjekke ut om jeg fikk utslag på glucose, det gjorde jeg ikke. Men fikk utslag på keton 5+. (Jeg har brukt sånne strips hele livet jevnlig og aldri fått utslag på noen ting før. Tatt slike tester fordi jeg alltid har hatt i flg min mor så mangen faresignaler på diabetes og mangen i familien har diabetes) Jeg prøvde å google på det, og tenker nå at det kommer av at jeg har spydd så mye de siste ukene. Noen andre som ikke har diabetes har fått utslag på ketoner? Isåfall hva gjorde du da? Jeg er 11 uker på vei.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Hvis du har spydd masse de siste ukene, så er nok det grunnen til at du får utslag på ketoner. Jeg hadde hyperemesis og hadde utslag på ketoner. Ble innlagt sykehus for oppvæsking. Det er et eller annet (husker ikke helt hvordan det er) at når man spyr så mye, så tar kroppen energi fra bl.a muskler istedet for mat man får tilført og da gir det utslag på ketoner i urin.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 Ok. 2 ting. Hva slags diabetes er det i familien din? Hvis du skal gjøre "selvkontroller" på om du kan ha fått diabetes, er blodsukker måten du skal gjøre det på. Det er nemlig mye sikrere enn urin. Pluss at når man får diabetes 1 er det 3 hovedsymptomer; tørste, gjerne flere liter. Hyppig vannlating og plutselig vektnedgang. Og her snakker vi kilosvis. Nr 2. Som hun over sier; spyr du mye, kan du få høyere nivå av ketoner. Pga uttørring. Så drikk vann og farris. Og slutt og ta hjemmestrips:-) det blir man bare unødig bekymret av
Nr-2-i-magen Skrevet 11. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2010 Grunnen til jeg tok en slik test nå i kveld var at jeg er så inne granskauen tørst. Er normalt alltid veldig tørst og har vært det siden jeg var barn. Men idag har det vært helt hinsides. Komisk nok så har jeg begynt å gråte flere ganger idag fordi jeg er så tørst, he he. Må være hormonene som spiller meg helt ut. Også har jeg så vondt i hodet. Ellers så er det type 1 i familien og målte blodsukker senest for tre uker siden. Og det var fint da. Jeg var igrunnen ikke bekymret for diabetes, har ikke gått ned mangen kilo. Jeg er ikke bekymret, men er sikkert som du sier unødvendig å ta sånn hjemmestrips. Lurte bare på om det var vanlig å gjøre en affære hvis en har ketoner i urinen? Nå beholder jeg noe av maten jeg spiser. Og får jo i meg veske. Så føler ikke jeg er i noe kritisk tilstand. Jeg er jammen meg utslitt av å være gravid, krysser alle fingrer for at jeg blir god som ny når jeg bare er kommet i 12 uke
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 12. august 2010 #5 Skrevet 12. august 2010 Det er ikke farlig med ketoner. Det er bare et tegn på at kroppen har brukt opp lageret med karbohydrater og gått over til fett-forbrenning. Hvis du har spist lite i tillegg til å kast opp kommer du nko fort i ketose.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå