Gå til innhold

"stebarns" bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

samboer har en sønn fra tidligere, jeg/vi har ingen felles.

i helgen har han avtalt familiebursdag her, sønnen ble 7 år for litt siden. Vi har han annenhver helg.

Samboer kan ikke bake eller varte opp, så er det meningen at jeg skal gjøre dette da? han klarer det selvsagt til nøds, men det kommer ikke til å bli bra - og familien hans forventer vel at jeg stiller opp og baker osv. og jeg er samtidig livredd for å feile - lage feil type kake, mat osv.

Eller tror dere familien tenker at det er faren til gutten som steller i stand? Slik at han liksom får skylden om ting ikke er perfekt.

jeg har selv aldri gjort dette selv, men vet at jeg fikser det bedre enn sambo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første er det ikke nødvendig at det er perfekt. Lag mat du kan og som du vet barnet liker. Vil du være grei ringer du bursdagsbarnet og spørr ham eller henne om det er noen spessielle kaker han/hun ønsker seg og hva som er middagsønsket.

Det brde jo være faren som gjorde disse tingene, men for din egen del tipper jeg det vil være lurt at du tar ansvar. Far kan vell i det minste vaske, rydde, handle etter din liste ol. Prat medsamboeren din om hvordan han har tenkt det. Det er jo mulig at han haren plan, selv om de færreste menn jeg kjenner hadde hatt det ;-)

Skrevet

Så lenge du har valgt samboeren din, så har du også valgt sønnen hans.Synes det lyser gjennom at denne sønnen er et "hår i suppen"

"er det meningen at jeg skal gjøre dette da?" Ja, selvfølgelig.

Du og samboeren din må jo snakke sammen, og gjøre det sammen. Det er da ikke noe hokus pokus ?

Skrevet

unnskyld meg, men nå får du ta deg sammen! "et hår i suppen", fordi jeg spør om det er meningen - fordi jeg får prestasjonsangst!??

prøv å sett deg inn i andres situasjon før du kommer med slike tåpelige utsagn.

så fordi jeg velger en mann med barn fra før så er det en selvfølge at jeg fikser alt? Jøss, noen har misforstått.

hi

Skrevet

Jeg ville forklart samoer hvor usikker jeg var i forhold til hans familie, og at du ikke vil ta på deg jobben, at du har prestasjonsangst i forhold til svigers, si han får styre med det selv.

Så skryter du av han når svigers er der, roser han for et han har gjort og at du er positivt overrasket og ønsker han tar på seg mer av både baking og matlaging i fremtiden. Så vet alle at det er han som har gjort alt, og at du desverre ikke har hatt sjangse til å hjelpe til fordi du har vært så opptatt med jobbe eller annet viktig.

Og til den ovenfor her, det er jo ikke å gjøre jobben i forhold til stebarnet som er problemet til hi, men prestasjonsangst i forhold til svigerfamilien. Du har en merkelig måte å forstå en tekst på, må jeg si. Muligens er du en smule forutintatt av stemødre?

Skrevet

Siden det er han som har avtalt at dere skal holde bursdagsfest så burde han planlegge dette, handle og eve. be deg om å hjelpe til. Litt rart at han ikke har gjort det?

Er han som mannfolk flest (hehe;) så regner han sikkert med at du fikser biffen;)

Ta en prat med han far i huset og spørr ham om hvordan han har planlagt dette og hva han tenker å servere etc. Det hadde jeg gjort og selvsagt hadde jeg hjulpet til, men det er greit å høre om han har tenkt igjennom dette eller om "planen" var å invitere og at du skal stå for resten. For den er litt urettferdig.

Skrevet

Takk for konstruktive tilbakemeldinger :)

hi

Skrevet

Seriøst? Bitter biomor eller?

Skrevet

den var altså rettet til 20:34

Skrevet

Det var to av oss 20.34, men jeg satser på at det ikke var til meg.

Første 20.34.

Skrevet

ikke til deg nei, men siste 20.34 :D

Skrevet

Hehe, jeg må le litt. Jeg tror det er veldig typisk deltidsfedre å lene seg tilbake og tenke at "dette fikser dama mi". Mannen min er i alle fall godt utstyrt med de tendensene, og det er nok jeg som har stelt i stand bursdagsfeiringene for ungen hans. Men så er jeg også en person som LIKER å bake og stelle i stand. Hvis ikke, hadde jeg nok krevd at han skulle gjøre en større innsats ved slike anledninger.

Lag noe enkelt. Pizzaboller, f.eks. Og gode sjokoladekaker får du kjøpt som ferdig kakemix. Kan ikke bli feil og smaker godt! Om ungen vil ha bløtkake, kjøp en ferdig bunn, pisk krem og fyll den med ferske jordbær. Er bunnen tredelt, kan du også kjøpe ferdiglaget vaniljekrem å smøre på nederst, krem og tett i tett med halve jordbær i midten og pynt etter ønske på toppen. Utroooolig enkelt, og alle tror den er hjemmelaget når jeg serverer den. Hihihi. Husk å ha litt saft eller sukkervann på hvert lag av bunnen så den ikke blir så tørr.

Lykke til!

Skrevet

Dere er en familie nå og DERE skal lage i stand selskap for familien. Du kan selvsagt invitere din familie til bursdagen også, ihvertfall de nærmeste som besteforeldre, tante og onkler.

Det er jeg som står for all baking her i huset, og bursdag feires det for alle barna.

Så dette klarer du garantert kjempebra HI!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...