Gå til innhold

TIdlig UL og kunne se kjønnet allerede!


belle1978

Anbefalte innlegg

Var på tidlig UL i dag, og har aldri hørt om at de kan se kjønnet så tidlig som nå - er 10+4 idag... Men det kunne de se og det blir gutt nr 2. Hurra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tatt det med en bøtte salt. Fram til ca uke 9 ser gutte- og jentefostre helt like ut og det er ikke før rundt uke 12-13 at man kan se forskjell på UL. Det er jo uansett 50% sjanse for at legen har rett uansett da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så morsomt da ;)

 

Man må jo vanligvis være veeeeldig tålmodig da!

Jeg tror jeg har gutt. Hvis det skulle vise seg å være jente... så blir det en guttejente i såfall. Jeg føler liksom tøffheten og besluttsomheten lang vei her ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å se kjønnet i uke 10+4, så ikke bry deg om det negative innlegget her :-). I Norge er det ikke så mange gynekologer og jordmødre som er trent på å se det så tidlig ettersom det egentlig ikke er lov å opplyse om kjønn før etter uke 12, men en flink gynekolog kan med over 80% sikkerhet si riktig kjønn så tidlig. Gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi =D har jg aldri hørt om har skjedd før gratulerer:) skal til UL til fredag og da er jeg 12 uker får håpe de kan se det hos mg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på UL i dag, 13 uker på vei - vi fikk vite at det ikke er vanlig å se kjønnet før i ca uke 15, men dette er sikkert like inviduelt som det meste annet vdr graviditet... også er det sikkert forskjell på gynekologer også.

Forrige gang var vi på UL i uke 8 og da fikk vi beskjed om at de ikke har lov å opplyse om kjønn før etter uke 12 da enkelte velger å "fjerne" feil kjønn innenfor tiden for selvbestemt abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke snakk om å være negativ. Det er vel heller det at fostre ser generelt ut som gutter fram til de når en viss alder, og det burde en erfaren lege vite. Selvsagt veldig moro hvis det stemmer, men han har jo 50% sjanse for å få rett uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser det visstnok så tidlig pga urinlederne. De formes svært tidlig forskjellig fra gutter og jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...