Gå til innhold

Blødning i uke 20

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld kom det en god del blod uten at jeg helt vet hvorfor. Det kom faktisk en god del, papiret var RØDT og varte over en del timer. Syntes det var ekkelt, men jeg kjente liv og ingen smerter. I dag har det vært mye mindre, nesten ingenting/rester, og ser ut til at det har gitt seg nå.

Jeg er ikke en typisk "hysterisk"person, og bestemte meg raskt for å avvente noen dager, ettersom jeg kjente liv. Men samtidig har jeg jo tenkt på det, og det har nok stresset meg mer enn hva jeg først ville innse. Så hva gjør jeg, om jeg skal få en liknende blødning igjen? Hvor greit er det egentlig å blø såpass langt ut i svangerskapet uten å sjekke det ut? Hvem ringer jeg? Fastlegen? Sykehuset? Legevakta? Eller blir jeg antakeligvis bedt om å avvente uansett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns å ha lest at man alltid skal kontakte lege ved blødninger. Kan jo være greit å få det sjekket ut, eller vertfall snakket med personell som har peiling. Jeg vet ikke helt når grensa er at man kan ringe direkte til føden i stede for legen, men ring vertfall noen. Mest sannsynlig er jo alt helt topp, men du er slett ikke hysterisk selv om du vil få slike ting sjekket!

Skrevet

Få det sjekket opp!

Bedre med en gang for mye, enn en for llite.

Kan jo være noe med morkaken også, så lurt å følge opp!

Lykke til :)

Skrevet

Jeg ville ringt føden når jeg merket blødningen, det bør sjekkes opp så raskt som mulig. Fastlegen din kan jo uansett ikke gjøre noe særlig ettersom han har begrenset mulighet for å undersøke det.

Legevakta skal du aldri ta kontakt med når det gjelder ting såpass ut i svangerskapet. I verste fall så treffer du noen som tror de kan mer om svangerskap enn de kan sånn at de ikke undersøker deg godt nok og hvis de gjør som de bør, så henviser de deg til føden for undersøkelse. (dette i følge jordmoren jeg har gått til i begge mine svangerskap, hun gjentok det gang på gang at jeg aldri måtte ta kontakt med legevakta når det gjelder ting i svangerskapet)

Ring føden og forklar hva som har skjedd og så kan de som kan mest om svangerskap avgjøre om du bør inn nå i kveld eller om du kan vente med undersøkelsen til en annen dag.

Skrevet

Jeg snakket med de nå, men ettersom det har avtatt litt ønsker hun bare at jeg skulle være obs på det, og ringe om det tok seg opp.

Takk for svar. Det er noen ganger vanskelig å finne grensen for hva som "kan skje" og hva som bør følges opp :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...