surre Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Med beskjed om at det er en gutt i magen står navnevalg for tur. til nå har jeg bare funnet et navn jeg liker og det er Leander. Men det har seg slik at jeg har en kusine som har det navnet på sin sønn. Tenker dere at det blir et problem? Barna vil ikke få det samme etternavnet og de møtest to eller tre ganger i året, noen timer hver gang. Hva ville dere gjort?
ToillSjur Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Hmm..vanskelig... men jeg tror nok jeg hadde gått for et annet navn. Er jo så mange andre navn å velge i Lykke til med navnevalg !
Gjest Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 Jeg ville ringt henne og hørt hva hun synes jeg. Om hun synes det er helt greit så bruker du det navnet, om hun synes det er dumt/unødvendig at de skal ha samme navnet må du vurdere om navnet er viktig nok for deg til å bruke det uansett eller om du skal sette deg ned med navnebøkene en gang til for å finne et annet navn. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med det, men har lest mye rart her inne så det er visst aldri godt å si hvordan andre tenker ;-) Min erfaring er at mange av guttenavnene vokser på en undervegs svangerskapet. Jeg hadde jentenavn klar i en fei, mens guttenavnene (som ble de jeg fikk bruk for) brukte jeg lang tid på å komme frem til. Lykke til med valget!
surre Skrevet 11. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2010 Hei Ja, det er et dilemma dette her. Jeg kan nesten ikke ringe å spørre heller siden jeg vil holde kjønn og navn hemmelig til etter fødselen... Men jeg tenker det ikke kan være et problem med det samme navnet da vi bor 2,5 time unna hverandre og sees så sjelden.. Hva tenker dere? Forslag til andre nava da?
Gjest Skrevet 11. august 2010 #8 Skrevet 11. august 2010 Hadde nok valgt et annet navn var jeg deg:-)
Medi Skrevet 11. august 2010 #9 Skrevet 11. august 2010 Hadde valgt noe annet, men det har ingenting med at din kusine har navnet på sin sønn. Navnet er mindre peng og det nye harry André.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå