Gå til innhold

Tips til å gå ned 10 kg (kjapt og sunt??)

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det mulig i det hele tatt?

Tenker på treningsprogram og tips til sunne retter. Men vil ikke ha noen ang helomvending i kosten da den allerede er ganske bra variert. Godteri osv kan jo kuttes ned på.

Føler meg like stygg og feit som jeg var rett etter fødselen for 7 mnder siden :-( Har en del som sitter igjen pga bekkenplager og derfor begrenset når det kommer til aktivitetsnivå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åhh.. skulle gjerne hatt den kuren jeg også.. Klarte å gå ned 10 kilo på 6 mnd for noen år siden, men nå virker det helt umulig...

Skrevet

Meld deg inn i vektklubb.no, da får du måtidstips hver dag. Eventuelt somebody.no. Der kan du legge inn alt du spiser samt alle aktivietene pr dag.

Skal du ned en kilo i uken ( noe mer blir ikke anbefalt) så skal du ha i deg 1000 mindre kcal enn det du forbruker pr dag. Men det er likevel viktig å få i seg nok kalorier, tror grensen er 1300 kcal pr dag, ikke noe mindre. Da betyr det at du bør ha et forbruk på 2300 kcal. Hvis du vil spise mer må du forbrenne mer:)

Det er vanskelig å anbefale deg et treningsprogram i og med at du sliter med bekkenet, men du kan kanskje gå noen turer?

Jeg meldte meg på et grete Roede kurs 5 mnd etter at jeg fødte sist gang. Slet (sliter) med deg samme som deg, vondt bekken så kan ikke trene noe særlig hardt.

Jeg gikk ned 8 kilo jeg altså, og det var absolutt ikke så vanskelig som jeg trodde, litt flaut enkelt egentlig:)

Har 4 kilo igjen da, som sitter bom fast, men de skal vekk de også!

Skrevet

Sist jeg gikk kraftig ned i vekt var det ved sykling - 8 kg på 8 uker....

Håper bekkenet mitt tåler sykkelsetet..!

Jeg har ikke tro på noen slankekur da jeg må ha et kosthold som jeg alltid skal ha, ikke for 3 mnder om gangen og så er det tilbake til gamle uvaner.

Huff, vet jeg er kravstor og vanskelig, men tenker at det må da gå an!

Skrevet

Tja, Grete Roede eller vektklubb. Selv går jeg på ketolyse, spiser ikke snop. + Mye vann og trening ( Gå en times tur hver dag/rask gange eller jogg).

Skrevet

Trening og Grete Roede sin vektklubb (gratis) har fungert bra her så langt. Gått ned 6 kg på 1,5 mnd. Er, eller var, litt pes å veie all maten is tarten og føre inn, men nå "kan" jeg mye og må ikke veie. Sørg for å få i deg 1400-1600 kcal hver dag, kanskje du også vil få deg noen overraskelser her på mat?

Ser du har bekkenplager, har du vært til manuellterapaut for å få behandling? For trim er viktig! Jo mer du trimmer/trener, jo fastere blir du i figuren, og jo fortere går du ned i vekt. Klarer du å sykle? Styrketrening burde jo gå bra selv med bekkenproblemer. Svømming? Forsøk å finne noe du klarer. Ellers ville jeg anbefalt turer i raskt tempo med vognen (det hjelper i hvertfall godt på her), men det er gjerne uaktuelt om du har vondt?

Skrevet

Jeg spiser forresten tilnærmet normalt, men er blitt mer bevisst hva jeg putter i meg. For meg har middagene vært en versting, var utrolig mange middager jeg har trodd var ganske sunne/kalorifattige hvor jeg har langet innpå, og så viser det seg at jeg kanskje har fått i meg hele 1000 kcal på ett måltid! Og omvendt også faktisk, middager jeg ikke har spist så mye på fordi jeg trodde de var kcal-bomber, men som viser seg å inneholde veldig lite kcal. Denne bevisstheten gjør det enklere å velge de kcal-fattige middagene og bare spise de mer kcal-rike en og annen gang.

Dessuten er snop MYE verre enn jeg trodde. Altså, alle vet at snop, boller, is osv ikke er sunt, men at det var så himle mye kcal i så lite visste jeg faktisk ikke. Kan være verd å sette godteposen på vekten og legge inn tallene på GR-siden og tåle sjokket ;-)

Skrevet

Men Grethe Roede er ingen 3 mnd slankekur, det er en livsstilsendring- som det så fint heter:)

Det er bevisstgjøring av hva som går inn og ut av kroppen din!

Veldig nyttig. Selv om man går på GR så betyr ikke det at du ikke kan spise favorittmaten din eller unne deg sjokolade eller potetgull, det er mengden du må begrense.

Skrevet

Meld deg inn i vektklubb. Bra opplegg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...