Gå til innhold

Barnets reaksjon på brudd (i 1.5 års alderen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan reagerte deres små på bruddet? Evt, på at pappan plutselig ble borte over lengre perioder? Virker som min lille har fått separasjonsangst. Og når pappan er her for å ha samvær klamrer hun seg til han. Har også blitt vanskelig å legge. Huff....vondt å tenke på at hun har blitt påvirket, selv om vi er venner, samarbeider og gjør ting sammen. Bruddet har skjedd nylig. Håper det er en periode og at den går over uten at hun får varige sår i sjelen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplevde noe av det samme du beskriver, vårt brudd skjedde da småen var 15 mnd. Hun klamret seg veldig til pappaen sin, og virket oppriktig trist og gråt mye da hun skulle skilles fra han. Nå har det gått en halvt år, og ting er helt annerledes. Hun griner sjelden når vi leverer henne fra oss, og ser ut til å trives godt i begge hjem.

Jeg tror ikke det er til å unngå at barna blir påvirket i en eller annen grad, men at de får varige sår i sjelen....nei uff, ikke tenk sånn. Jeg tenker heller at vi får fleksible, sterke barn som blir dykitge på å tilpasse seg forandringer og omgivelser, så lenge vi legger til rette for en god atmosfære. Lykke til! Ekstra kos og trøst hørte forresten med det halvåret....ble endel soving i mamma sin seng ja:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...